ceruleanfive
Bläckfisk
Hörni, jag tänkte dra igång Öppet rollspel på distans igen. Senast fick vi ändå ihop 15 möten!
Det blir en ny kampanj och ett nytt system, ett lite nedslimmat hack av Blades in the Dark — rollpersonerna utgör ett kriminellt gäng som försöker slå sig fram i en mörk och hemsökt industristad full av rivaliserande fraktioner.
- Kravlöst, lättsamt, prestigelöst. Jag vet knappt vad jag pysslar med, så det behöver du inte heller veta.
- Öppet för vem som helst att vara med när det passar. Eftersom det blir naturligt att inte alla rollpersoner är med varje gång funkar det utmärkt med olika kombinationer av spelare.
- Först till kvarn med anmälningar för att fylla platserna, men förtur till nya spelare som vill prova på. Blir vi inte tillräckligt många inför ett pass ställer vi in och försöker igen vid ett annat tillfälle.
- Sandlådig play to find out – blir det någon form av övergripande plot kommer den ha uppstått genom spelarnas val och tärningarnas utfall.
- Varje session blir någon form av heist – en one-shot som samtidigt är en del av och påverkar den större kampanjen.
- Möjlighet att köra enkla downtime-aktiviteter mellan spelmöten, och med gemensamma omröstningar om uppgraderingar och sånt.
- Enkel rapportering från respektive möte, så att alla som vill kan hänga med på vad som händer i kampanjen.
- Spelpass, uppdateringar, och strösnack sker på Discord-servern Vrållådan (gå till #få-en-roll och välj Öppet rollspel).
Jag siktar på att spelleda ~3-timmarspass någon gång i veckan, främst på helgkvällar, med ett uppehåll var tredje vecka. Kanske rentav start vecka 49.
Om någon annan också vill spelleda är det mycket varmt välkommet! Du kan köra när som helst när du (och folk) vill och jag lämnar gärna över “mina” tider. Kan också hålla en genomgång av systemet för den som vill få lite bättre koll.
Hojta till ifall det låter intressant eller om du har några frågor.
Last edited: