Nekromanti Örnman

Mellow

Veteran
hejsan!

Jag spelade dod för första gången igår natt och jag valde karaktären örn-man. Är det någon som har info om denna karaktären? Hittar ingenting om karaktären så vore tacksam om någon kunde dela med sig =)

Black_Ocean

Veteran
Örnman finns i Monsterboken 2 (till dod expert dvs). Har själv inte just nu tillgång till den boken så riktigt mycket info kan jag inte dela med mej. Har dock för mig att de hatar underjorden och andra instängda platser. Att de kan förvandla sig till en stor örn är iofs rätt självklart och jag antar att du redan visste det om du nu har spelat en (vilket jag inte riktigt kan förstå, örnman hör inte direkt till en av de lättaste raserna att spela som sin första...iofs skulle jag som SL inte ens låta det vara en spelbar ras, men det hör inte hit)

Detta var kanske inte till så mycket hjälp men du kan ta och försöka få tag på Monsterboken 2, där som sagt örnman finns beskriven (och ett par andra polymorfiska raser)

Rickard

Urverk speldesign
Bara för att jag är så snäll [edit]

*Plockar fram sin smått slitna Monsterboken 2*

Örnmän är ett älvfolk som tillhör gruppen metamorphoser.. Det finns även hjortider och sälingar (och säkerligen även andra hamnbytare, även om de nu inte skulle stå i regelboken). De har de typiska alvdragen i sin personlighet och föredrar att leva ett ensamt liv i vildmarken.. De föredrar att ha lätt med kläder och undviker tunga rustningar (antagligen för att de vill kunna byta hamn snabbt)..

Det tar en SR att byta form och endast kroppen påverkas, inte föremål eller kläder.. Alla GE:er och färdigheter är desamma även om färdigheterna visserligen kan bli lite svårare att utföra.. Om de kan prata i djurhamnen står inte..

De kan dessutom telepatiskt kontrollera alla djur av den ras de kan förvandla sig till inom en räckvidd av 100 meter (en regel jag själv aldrig kommer att använda)..

Örnmannen är alltid en man och om denne.... kopulerar så är det 50% chans att barnet blir en örnman.. Örnen är en mycket stor kungsörn och rovdjuret i deras djurhamn avspeglar sig i metamorphosens personlighet.. Denne är bland annat mer stridigare än andra älvfolk.. Örnmännen lider av klaustrofobi (cellskräck, skräck för att vara instängd) och skyr trånga utrymmen (ingen dungeonhack här inte).. Deras naturliga hemvist är bland bergen..

Egenskaper
STY: 3T6+4 (whowsa!)
STO: 2T4+3 (coolt)
FYS: 2T6+3 (huh?)
SMI: 2T6+6 (anledning: älvfolk)
INT: 2T6+6 (anledning: älvfolk)
PSY: 3T6 (verkar vettigt)
KAR: 2T6+8 (charmören himself utav att bo i bergen?)

1 bett i örnform 1T6 (halv SB)
2 klor i örnform 1T6
2 vingslag i örnform 1T3

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som tycker denna information inte kan vara skadlig då böckerna ändå är out-of-print

<font size="1">[edit] Dimfrost får ju inte ha rätt :gremtongue: :gremwink: Jag blandar alltid ihop M1 och M2 [color:"green"]

Dimfrost

Special Circumstances
Men jag är elak

Örnmannen finns i Monsterboken II. Det är bara svanmön som finns i Monsterboken. Sådesa! :gremwink:

/Dimfrost, rätt ska vara rätt.