Bokförlaget Osprey Publishing har en illustrerad bokserie som heter Fortress; en del av deras böcker flyter runt helt eller delvis på nätet och andra går att köpa för typ 10 amerikanska daler i elektronisk form; jag tror du kan hitta inspiration i flera av dem! Vet att det finns minst en med ryska medeltida befästningar. (Jag har ett gäng i pdf, men ingen som jag tror du har nytta av). ((Men du kan få en random ur min samling om du bara vill få en bild av hur böckerna ser ut)).Det är grymt svårt att hitta passande sådana.
Tack, har enbart letat Osprey bilder på pinterest till ett flertal av kulturerna.Bokförlaget Osprey Publishing har en illustrerad bokserie som heter Fortress; en del av deras böcker flyter runt helt eller delvis på nätet och andra går att köpa för typ 10 amerikanska daler i elektronisk form; jag tror du kan hitta inspiration i flera av dem! Vet att det finns minst en med ryska medeltida befästningar. (Jag har ett gäng i pdf, men ingen som jag tror du har nytta av). ((Men du kan få en random ur min samling om du bara vill få en bild av hur böckerna ser ut)).
Angus McBrideTack, har enbart letat Osprey bilder på pinterest till ett flertal av kulturerna.
Gillar främst de delar när Angus McBride målade mycket bilder åt dem.
Coolt! Tankar om vad dessa platser kan ha varit? Mina tankar går åt en Gondoriansk utpost för Dunluce Castle. Mussenden Temple ....en grav kanske?Irlands västkust kan kanske inspirera till klippig del av Innanhavets kust?
Gör bildsök på Mussenden Temple eller Dunluce Castle för eventuella byggnader att äventyra i.
Elessar och Eomér krigar en del i öst och sluter slutligen fred med de östliga länderna. En del av det lilla som är beskrivet av fjärde åldern, så jag kan tänka mig att Gondor haft utposter vid Rhun i lång tid tidigare.Dunluce Castle ser jag också före mig som en gondoriansk utpost ...om den då placceras vid Innanhavet och Gondor sträcker sig så långt mot öst? Kanske en ej tidigare känd gondorsk koloni från tiden när Gondor och kung Vidugavia av Rhovanion var i allians?
Mussenden Temple kan vara en grav eller ett mausoleum. Eller möjligen ett tempel byggd av alver för att vörda Elbereth och studera stjärnornas spegling i Innanhavet?