Nekromanti Över 2000 vapen

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Jag har läst att det finns över 2000 vapen i en tilläggsmodul till neotech. Undrar lite... Behövs så många vapen och känns det som en nödvändig del av modulen. Det verkar som att det är en massa vapen som liknar varandra med någon liten modifiering eller har jag helt fel? PS TAck för alal svar på mitt förra inlägg.

Akutabi Gamma

Veteran
Personligen tycker jag också att det är lite mycket ("lite mycket", kul) vapen. Så mycket behövs egentligen inte. Men är det verkligen 2000 vapen? Får ta och räkna... Förresten så heter modulen du troligtvis pratar/skriver om Neotech Offensiv.

chrull

Stockholm Kartell
svar och misstag

!!-- Jag råkade ändra i ditt inlägg. Det var av misstag och jag hoppas jag lyckades återställa det ungefär så det ska vara. här kommer mitt svar:

det är strax över 350 nya handeldvapen och 2000 ammunitionstyper.
Men med ammunitionstyperna så räknaer de med kanske 15 olika sorters ammuntion i mängder av olika kalibrar.

Visst är även det här mycket, men modulen är till för att vapenonanera med. Och personligen tycker jag det är bättre att de gjorde den ordentligt än bara säga att det skulle vara den perfekta vapenmodulen och sedan komma med 35 nya pistoler och lite krimskrams...

chrull

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Re: svar och misstag

Inga problem. Jo det har du väl rätt i men jag tyckte det verkade så suuuuper mycket så det nästan var ondöiogt men som en del tenderar att söga åså fokusarar NT en hel del på våldet och hur man kan skadas. tack iaf.

DAKRilla

Hero
Re: svar och misstag

En kul grej med det enorma utbudet är att man i första hand kan gå utseendet (det finns riktigt fina bilder till en hel del av vapnen) och välja efter effektivitet i andra hand. Man kan ändå med lätthet få ett schysst vapen som dessutom ser häftigt ut.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Som dom andra säger så är det mycket riktigt ca 300 vapen och ca 2000 ammonutionstyper.

Detta kan låta oöverskådligt och på tok för mycket, men det är det inte.
Det finns bara några få "riktiga" ammonutionstyper (Typ helmantlad är en ammo-typ, medans 'dum-dum' är en annan ammonutionstyp).
Kombinerar man alla dessa ammonutionstyper med alla olika kalibrar så får man troligtvis runt ca 2000 olika sorters kulor. Men jag skulle personligen vilja påstå att det är upplagt på ett sådant sätt så att det är högst överskådligt.

Vad som också finns i boken är ett väldigt tufft och väl genomfört stridskonstsystem för närstrid. Personligen tycker jag att detta är den mest intressenta delen i hela boken.

Men sammanfattningsvis så kan man säga så här. Om du lägger ner pengarna på offensiv så kommer du aldrig någonsin i resten av tidsspannet av hela din existens komma behöva mer information om eldvapen i NT.
Man har liksom 'löst' våldsproblemet genom att köpa offensiv. :gremwink: Allting står liksom där. Om någon spelare får för sig att göra någonting som handlar om eldvapen eller bomber och granater. Japp då står det i boken och går således att slå upp.

/Naug

Zug209_ivenhoe

Warrior
Ett litet tillägg.
Man har allt i vapenväg som en privatperson kan tänkas få tag på.
För de som vill ha pansarvagnar och dylikt är det bara vänta på NM.

Duddmannen

Hero
Bara 2000 vapen?!

Jisses, det kommer aldrig att räcka! :gremlaugh:

Skämt åsido, det finns en stor mängd vapen i NeoTech, men jag har svårt att tro att det är så många som tvåtusen. Tvåhundra ligger nog närmare sanningen om jag bara räknar skjutvapen (det finns ett gäng knivar och klubbor också). Däremot finns det ett stort antal olika ammunitionstyper och tillbehör till varje skjutvapen vilket medför att man kan bygga ihop flera olika versioner av samma vapen. Man kan ha lasersikte, rekyldämpare, eller cyberlänk. Man kan ladda med standard helmantlad ammunition, urankärna, subsonisk eller gummikula.

/Duddmannen

GrottrolletNaug

Swashbuckler
mmm

Det var det jag menade. Det var därför jag talade om eldvapen, istället för avståndsvapen, eller bara vapen.

Å andra sidan. Bösar man lite i svarta marknaden i Europa eller Ryssland eller i Nord amerika så kan säkert en privatperson få tag på ett pansarskott. Sådana finns inte i med i Offensiv. Fast man får väl helt enkelt konstatera att saker och ting går sönder när man skjuter med dom :gremwink:

/Naug