Nekromanti Överkänslig

Tribble

Veteran
Har förgäves försökt hitta vad "överkänslig mot heliga vapen och personer" egentligen innebär. Jag har Religioner, Magi och alla andra böcker, men hittar inte detta. Kan någon berätta vad som menas med detta? Dubbel skada eller svårare dödsslag kanske?

Foggmock

Myrmidon
funkar antagligen som vilken allergi som helst, han/hon får problem i närheten av munkar och heliga böcker och sånt tjafs. exempel på problem är svårt att sitta still, problem med att uppföra sig, svettningar, konstiga utrop.

om denna överkänslighet verkligen beror på en 'allergi' typ man blir sån här i 'heliga fält' ungefär som en elallergiker som får symptom i närheten av de elektromagnetiska fält som bildas i samband med el, typ starktströmsledningar,
ELLER
om det bara är psykologiskt, personen har helt enkelt något emot onda munkar och nunnor som.. eem. våldtog hans/hennes hund när han/hon var mindre. eller nått.
detta vet jag inte. symptomen borde bli aningens olika, om det är en allergi kanske man får mer fysiska besvär, huvudvärk och svettningar, och mer psykoligiska om det är, psykologiskt.
använd lite sunt bonnförnuft, vettja!
lycka till

Tribble

Veteran
Överkänslig - klargörande

Det finns i en neogamesprodukt en figur som är just överkänslig mot heliga vapen och personer. Det står att det skall finnas mer info i religioner men jag hittar inte något. Frågan är om någon annan hittar var det står, eller kanske t o m vet vad det betyder.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Re: Överkänslig - klargörande

Det finns i en neogamesprodukt en figur som är just överkänslig mot heliga vapen och personer

Låter lite konstigt efter som "heliga vapen och personer" är ett mäkta brett begrepp i Mundana.
Liksom, en Överstepräst inom Dibukkulten och en fromm munk från Consaber är båda två heliga personer, men dom representerar vitt skilda saker.

Kan det vara som så att Neogames helt enkelt inte tänkte sig för när dom skrev det (dom skrev det innan gudasystemet var uttänkt?) ?