Nekromanti Übel Staal: Erfarenheter? [Spoiler]

rjonas

Hero
Jag köpte Död och bråddjupa hemligheter rörande ockultisten Übel Staal igår, för det tänkte jag kunna testköra med ett annat system. Jag har ingen lust att lära mig Götterdämmerung.

Hursomhelst, det slår mig när jag läser äventyret att jag tycker att det är riktigt riktigt bra. Att döma av Wrnu:s recension verkar det ju inget vidare. Helt fel, enligt mig.

Är det någon som spellett eller spelat DobhroÜS? Jag uppskattar alla inlägg stora som små. Hela tråden är härmed spoilermärkt.

Botulf

Hero
Har äventyret men har aldrig läst igenom det så kan inte hjälpa så mycket med just det. Vilket alternativt system hade du tänkt dig? Men andra system som vore lättaste att använda borde nog vara CoC om man vill ha minimalt med konvertering(tror det mesta kan lösas direkt på spelbordet utan något större förarbete).

rjonas

Hero
Jag tänkte köra min egen skit förståss. Det kommer nog funka fint men blir ju samtidigt liksom speltest av 66 demoner. Tycker det är lite konstigt att ingen tycks ha kört Übel Staal.

Botulf

Hero
Har inte läst igenom särskillt mycket i mina GD böcker än(har samlat allt som utgivits). Får kanske ta en djupdykning i Ubel Staal snart.