Re: Drar strå
Som halvbrit så har jag inte full rösträtt här så bestäm ni som bäst. Personligen så tycker jag att det knappast finns mycket annat som händer i allmänt spelforum än DDM!
Det verkar vara ett problem inom Nordern att få kontakt med DDM spelare. I Danmark finns endast ett rollspelsforum (och jag kan inte hitta DDM där), inget i Norge och jag har inte sett något i Finland. Finland har t.o.m. DCI turneringar i Tampere! Kanske ni border titta bredare än bara Sverige? Jag vet också att det finns spelare i Danmark (Moonglow har spelat mot dom på Vassal) och i Norge (jag har sett saker på Maxminis IIRC).
Ett problem med kontakt för nya spelare är att det inte finns ett självklart ställe att söka sig till. Jag kunde själv inte hitta Svenska spelare när jag sökte på Internet. Kanske andra har samma problem? Vi hade detta problemet i England och jag startade vårt eget forum - det har nu börjat att fungera. I 2004 hade dom 8 (åtta) spelare i GenCon UK, i år funderade dom på att få 8 igen (dom siktade högt
) och fick 11 tror jag. I Juli 2005 hade vi UK Nationals - 22 spelare - 7 utomlands ifrån. I Februari så har vi UK Challenge Cup med 24 spelare (all ifrån England - jag tror vi kommer upp till 30 till slut) och i April så har vi Europeiskt mästerskap - med 67 spelare hittills (en enda halfsvensk spelare där hittills
). Det sista har jag jobbat hårt med att dra in spelare till, men den Engelska kom snabbt igång pga forumet... Lätt att hitta och lätt att ta del på. Jag tror ni har rätt med att ha ett forum på Rollspel.se (lätt att hitta till) - men kanske med eget forum däri.
Hurän ni vill göra det så föreslår jag att ni siktar högt och kanske inbjuder andra Nordiska länder - speciellt om ni vill ha några skojiga turneringar med fler spelare.
Peter