Nekromanti är det någon som har gort en ny roll?

mr colt

Veteran
är det någon som har gort en ny roll till western? jag menar som man kan spela tex revollverman

i dont have any enemies i have a big backyard whith a lots of boddies

Revolverman finns ju som roll i grundreglerna till Western på någon av de första sidorna under roller. Jag förstår inte riktigt din fråga. Kan du vara snäll att vara lite tydligare...

Kitzune

Swashbuckler
<I>"Jag förstår inte riktigt din fråga. Kan du vara snäll att
vara lite tydligare..."</I>

Jag misstänker att Mr. Colt frågade efter nya roller till
Western, och om någon här på forumet hade skrivit ihop någon
sådan.

Några jag skulle velat sett i Western:

* Kock
* Lokförare
* Prostituerad

Med flera andra.

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"

Riddaren

Swashbuckler
Kock och Kusk finns på www.rollspel.com plus en mindre seriös

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Twiggie

Veteran
I Laglöst land finns det färdigheten Prostitution. Med en kombination med Saloonsflickans färdigheter som finns i grundboken på Spelledarpersoner kan man lätt skapa upp en bra sådan roll. Sedan är det bara att skapa en sådan roll från grunden.

William_Besario

Warrior
Re: Nya roller

Helt klart Bartender. Infanterist skulle också vara användbart.

"The meaning with war is not to die for your country,it's to make the other sonofabitch die for his"

Big Marco

Läskig

Jag skulle vilja se ömfotning/förvirrad immegrant samt inbördeskrigsveteran. Sjömän också. ,-)

Sedan tycker jag det saknas någon form av riktig grovarbetare, typ järnvägsläggare och liknande.

Givetvis kan man ju skapa allt detta själv, men jag är lika lat som alla andra. ,-)

-Marco Behrmann

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jaså du(ot)

Jag visste inte att du också spelade Western. Vilka fler rollspel spelar du(förutom då Eon och Neotech naturligtvis)?

"Talk is cheap because supply exceeds demand"

Kitzune

Swashbuckler
Re: Lokförare

Fast jag håller på att fila ihop en liten artikel om just
detta själv. Tycker det skulle vara både bra och praktiskt.

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"

Edgar

Warrior

Imbördeskrigsveteran? Men - det finns ju redan... Se "laglöst land" sid 41, den övre rollen (gerillasoldat för er som inte har denna emeneta bok).

Vad det gäller sjömän får det finnas två olika - en för ångfartyg och en för segelfartyg. Men den som är anställd på ett ångfartyg måste även kunna segla då ångfartygen till stor del även använde segel.

//Kalle - som spelade lite "tribe 8" nyss...

Big Marco

Läskig
Re: Massiv OT

Oj... En massa.

Jag spelleder; N2, Eon, Wastelands, Western, med en övervikt mot Eon (även om jag känner en liten hårdkokt N2-idé komma upp).

Jag spelar i följande kampanjer: Midgård med moddade* Rolemaster-regler (skall dock bytas till Eons regler =), Egen glad-fantasy-värld med moddade* RM-regler, 2300 AD (coooola vapen), Creature Feature (tillägg till Chock/Chill där man spelar monster - bra mycket roligare/ballare än att vara WW-monster. Min RP är en Patrick Bateman-inspirerad vampyr som härjar i Göteborg och som hatar banktjänstemän - lagom skruvat).

* XP-systemet och Levels skrotade

Spel som jag vill spela mer: Millenniums End (gillar RP-genereringssystemet), Västmark (med Krille som SL) och Aliens Boardgame (kvasi-RPG).

Spel jag inte vill spela: D&D3 eller DoD6 - vill jag lira levelsystem så har jag en PC. jag tycker att levelsystem premierar XP-jakt, oavsett stilistiska ursäkter. Jag gillar inte levelsystem.

-Marco Behrmann

Rosen

Myrmidon

Min RP är en Patrick Bateman-inspirerad vampyr som härjar i Göteborg

Ser nu framför mig en vampyr som karvar ut ögonen på sina offer innan han biter dem i halsen...

och som hatar banktjänstemän

Aha, "the mysterious Fisher account"! (-:

--
Åke

walium

Ganska töntig, faktiskt

Inte illa, men jag undrar hur du kan ha tid att hålla så många bollar i luften. Jag har för mig att någon en gång sa till mig att när man blev äldre var man tvungen att skaffa, vad heter det nu, ett arbete. Låter otrevligt. Säg att det inte är så.

"Talk is cheap because supply exceeds demand"

Big Marco

Läskig

Jo, Gabriel Witter är inte så vänlig, men han gillar sin bultsax, sin nagelfil i titan och sina naglar.

Mr Jim Profit är också en för bortglömd hjälte.

Jag vill skriva en roman.

Och sluta spamma.

-Marco Behrmann

Big Marco

Läskig

Vi växlar, vi brukar spela mellan 1-4 ggr per månad, en dag per gång. Rätt lagom.

-Marco Behrmann

Blippe

Warrior
Clintan

Jag vill kunna spela som avdekad alkis, som en gång var Westerns snabbaste, typ Unforgiven och praktiskt taget varende rulle som jag tyckt var kul...

Re: Lokförare

Låter som en klart intressant artikel:) Var kan man läsa den när du är klar?

Lokförare var ett bra förslag och lär definitivt kunna dyka upp i framtiden. Om du gör en egen variant tittar vi gärna på den. Tänk dock på att en Roll bara består av 250 poäng.

/a & t

Tackar för tipsen:)

Bartender var kul, och kan nog tänkas dyka upp någonstans redan i år;-)

Infanterist tjyvhåller vi däremot lite grand på till ett framtida Armé-supplementet, men där kommer den med.

/a & t