Nekromanti är misslorna från en annan värld?

smaffy

Hero
alla vet att misslor är något speciellt, exceptionellt udda. de springer omkring, tuggar i sig massa mat (vilket gör dem till bra trollföda - ja) och leker barnsliga lekar hela livet ut. misslorna förstår sig inte på ironi.. de är världens ultrabarnsligaste art! ..men de är ju gulliga.

nåja, jag kom precis att tänka på en sak. nån gång i mitt liv så tror jag att jag har hört att någon sa att misslorna kom från en annan värld, tillochmed en annan dimension. det förklarade varför de var så naiva och knepiga, i deras förra dimension så behövde man inte vara taskig, därför var alla snälla och naiva. där trodde alla på alla, och associeringsteorin (se M&M) funkade mycket bättre (därför vill inte misslor ge bort sina namn). nu, bara för en liten stund sedan, kanske max tio minuter sedan tillochmed, kom jag att tänka på det igen. jag har ett litet svagt minne av att jag läst det i en bok av något slag.. är det verkligen så att misslorna råkade ploppa ner genom ett dimensionshål framför ett par barbarer? betyder verkligen "vi är misslor" på missliska "vi är gudar" på barbariska?! är det verkligen därför barbarerna dyrkar misslorna (för att de ploppade ner genom ett hål i luften och sa att de var gudar? varför skulle man inte tro på det..?) det känns liksom lite väl.. barnsligt. men naturligtvis också rätt kul!

jag måste ha klarhet i dettahär..!

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Krille

Super Moderator
Svar Jesus Adam

"jag har ett litet svagt minne av att jag läst det i en bok av något slag."

Boken hette "Trollvinter" och var ett amatörproducerat rollspel av undertecknad. Det som finns kvar av rollspelet i elektronisk form kan laddas ner här.

Och jo, det är från Trollvinters värld som misslorna kommer. "Hina, misla ni tani" betyder "Hej, vi är misslor" på la'itha. Det mesta av det har ingen betydelse på ur-rechin, men "misla" betydde redan då "gudasänd" och "hina" har kommit att bli ett låneord i betydelsen "hej!"

Allt detta och mer därtill kommer att få sin förklaring i modulen Misslor (när den nu blir klar).

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

smaffy

Hero
Re: Svar Jesus Adam

tufft.. så det är altså så att misslorna kom ner från ett dimensionshål.

tackar!

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Sir Foilan

Hero

"tufft.. så det är altså så att misslorna kom ner från ett dimensionshål."

Efter en slutstrid mot en mörk och ond Furste så teleporterades två misslor till Mundana. Antagligen skedde den striden i just "Trollvinter" och med mycket magi i rörelse kan mycket gå fel, och oförutsedda saker hända.

Jag har själv inte spelat Trollvinter, men jag antar att hela historien kan härledas från en mäktig avslutning på en minst lika mäktig kampanj i just Trollvinter med just Krille som SL. Fast jag kan ju ha fel...

/Foilan, King of White Fang Lair WU, Baron of Wolves of Svitjod

cernael

Warrior

Det står också på den sida missleinformation som finns i Mundana-boken.

RhiHaoEn
/Cernael san

Då vill jag bara fråga en fråga: Varför är inte misslerasen utdöd?

Enligt min lärare, eller någon bok som jag läst någonstans så behövs det 1000 individer för att rasen inte ska dö ut.
Är misslorna insestpellar som inte tar skada av att ha sex med sina barn , systrar eller mödrar? NÄ, inte särskilt genomtänkt om jag får säga min mening.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Helmgast
Mohammed är Guds profet.

Det kanske kom fler misslor genom hålet i himlen. Eller från någon annanstans. Eller så är de incestpellar. Adam och Eva var ju två stycken och de klarade ju sig. Även den nordiska mytologin hävdar väl att allt började med två... Eller så är det där om hålet i himlen bara en legend, svaret kanske kommer i Legender & Hemligheter, hehe.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Ögat

Hero
Hål på hål på hål

Och jo, det är från Trollvinters värld som misslorna kommer.
Och dit kom de genom ett hål i himlen från Dark Crystal, månne? =)

\\ olav