Nekromanti äventyr med järnalver

vandraren

Swordsman
Hej på er!

Har ni någonsin spelat ett äventyr som involverar järnalvernas intressen, och nu menar jag ej Malachdrims mörkeralver, utan helt vanliga drottningtrogna. Jag har nämligen själv funderat över ett sådant äventyr men inte kommit på något bra sätt att involvera järnalvernas intressen i rollpersonernas uppdrag.

Problemet ligger i att järnalverna har isolerat sig så mycket från resten av världen, så varför skulle de bry sig om något som händer i människornas värld? Man kanske skulle kunna komma på något i stil med att de i hemlighet förhandlar med kyrkan i rädsla för mörkret eller att någon järnalv har tagit saken i egna händer, exempelvis Salem. Men annars kommer jag inte på något vettigt.

Nu undrar jag såklart om ni har några bra idéer till äventyr med inslag av järnalver utan att äventyret utspelar sig i deras fästning och utan att alla rollpersoner måste vara järnalver. Börja spåna!

Zire

Swashbuckler
Du skulle t.ex. kunna låta RP eskortera en talesman (människa/dvärg) till järnalvernas hov.

Men det lät lite mer som att du ville kunna lägga till järnalver till nuvarande äventyr, så varför inte t.ex. låta några järnalver ha till uppdrag att hämnas den skyldige till några av deras bröders död kanske. Och av en slump (!) så har RP något med järnalvernas offer att göra.
De kanske har samma mål, att döda eller kidnappa personen, eller kanske är deras uppdrag att beskydda denne.

- Zire

CEMaul

Veteran
En ide kan kanske vara att låta en av rollpersonerna spela järnalv sen utnytja det för att få in fler järnalver i dina äventyr.

Ingster

Veteran
jag har inte spelat något äventyr som handlar om alvernas intressen, därimot finns det ett äventyr på nätet som tar upp den punken. minns inte ritkigt vad det heter.

*- förslag på uppdrag -*
Varför inte låta en grupp/person från den intregreande Salem(Minns inte vad släktet heter så det kanske inte stämmer) försöka starta ett tredje alv krig.

Varför?: Ihop om att visa sig värdig en plats i det högsta rådet. ( dom som får ha intima förhållande med drottningen) så har de tänkt att starta ännu ett alv krig där de kan visa sig värdiga.

hur?: De lurar den olyklige Oskar av Berovish, en väldigt känd baron eller något sådant, att den alviskutpost/karavan/viktig person är väldigt dåligt bevakad och att det finns mycket rikedomer där. eller så kanske de lurar Oskar att hans bortrövade dotter finns där.

*- slut på förslag -*

där har du lite förlag, vet inte om dom var så bra men du fick dom endå!

Vaun Vuriche

Warrior
Men det lät lite mer som att du ville kunna lägga till järnalver till nuvarande äventyr, så varför inte t.ex. låta några järnalver ha till uppdrag att hämnas den skyldige till några av deras bröders död kanske. Och av en slump (!) så har RP något med järnalvernas offer att göra.
Eftersom de lever längre så kan Järnalver från drottningens hov fortfarande bära agg från det andra Järnalvskriget och av den anledningen ha intresse av människornas värld.

Sen så finns det väl alltid ett ekonomiskt skäl till kontakt med människorna, genom handel. Har man inte hög ställning vid hovet så hjälper det säkert att man tillför släktet en god ekonomi. Pengar leder till girighet vilket ofelbart (*host*) leder till skumraskaffärer och uppgörelser i mörka gränder. Excellenta äventyrsmöjligheter...