Nekromanti äventyret Gröning till DoD6

Johan K

Gammal & dryg
Mmmkay....
Tänkte återigen be om komentarer om äventyert Gröning.
Ni som har spelat det, vad tyckte ni om det ? Hur va r det satt spela ? osv...

/ Johan K, som tittat lite på det & gillar det.

Sitor

Veteran
Ett (nästan) objektivt inlägg!

Hmm, jag kanske inte är rätt person att ge en objektiv bild av Gröning men jag har spelat det och det kanske inte skulle skada att delge mina erfarenheter.
Bara att skriva allt och få spåna över relationer, personligheter, samband mm. var extremt roligt och mycket givande. Detsamma kände jag när min grupp tog oss i kragen och faktiskt spelade ett illa förberett scenario i den grönskande staden. Bristen på förberedelser ledde dock till ett möte styrt av spelarna mer än av spelledaren vilket gynnade själva "rollspelandet". Då vi ville se till att träffa de flesta Slp:na (undrar hur underkänt man skulle få för alla de påhittade låtsasord man stänker ur sig i brist på grammatisk kunskap) och se hur de fungerade traskade vi stort sett omkring i staden och blev dirigerade mellan de "hotspots" vi fann viktiga.
Jag kan stolt berätta att (åtminstone enligt mig, resten är ju självklart upp till er andra små filurer) stadens alla karaktärer, platser, stämningar, historier, rykten och relationer fungerade ypperligt. Inte bara fann vi en hel del intriger utan också, och främst, en hel del humor och härliga personligheter.
De råd jag kan ge dig Herr Johan är bara att lägga vikt vid konversationerna och låta både spelarna och Slp:na (där var det fina lilla ordet igen) tala fritt och tänk på att det är SL´s roll att se till att Slp:na (...) spelar sin roll de också.

Hoppas att allt går bra och nu skall jag sluta mummla och ge lite vettigt folk plats att skriva något då deras åsikt väger aningens tyngre...

Johan K

Gammal & dryg
Re: Ett (nästan) objektivt inlägg!

Mmkay !!
Man tackar & bugar för dina kommenaterna av äventyret !
Ska verkligen bli skoj att spela det !!

Hoppas att allt går bra och nu skall jag sluta mummla och ge lite vettigt folk plats att skriva något då deras åsikt väger aningens tyngre...
Jaoo, det ska nog gå bra ja !
DSS är ju en klart trevlig sida, har ju haft en del nytta av den. :gremsmile: