Nekromanti äventyrs hjälp för sl

doom

Veteran
jag behöver hjälp med ett äventyr som jag snart ska dra i gång med det sak bygga på att spelarna känner ett kopnstant hot/skräck av nått okänt men som alltid finns där
troro det ska vara så ialla fall det är till vampire

Krille

Super Moderator
Aluminum Bavariati

"jag behöver hjälp med ett äventyr som jag snart ska dra i gång med det sak bygga på att spelarna känner ett kopnstant hot/skräck av nått okänt men som alltid finns där"

Hela Sabbath/Camarilla-grejen är ett skämt. Det är i själva verket Illuminatins ploj att neutralisera hela vampyrfenomenet så att de Upplysta kan härska över jorden ifred. I själva verket så ligger hela kontrollen över världen hos Bavarian Illuminati. Konspirationen finns överallt, även hos dem som inte vet. USAs regering, maffian, White Wolf, till och med din vampyrs sire är bara marionetter under Illuminatin, och de flesta vet inte ens om det.

Och hur vet vi det? Mycket enkelt: betrakta en dollarsedel. Det allseende ögat, pyramiden med ögat, Illuminatins symbol, finns där. Hela USA som institution är en konstruktion av Illuminatin, som härstammar från tempelriddarna och inkvisitionen som närapå förintade vampyrsläktet förra gången, och de drar i sin tur sin ättelinje till Sions tempel och kung David av Juda.

Och så fort dina spelares rollpersoner upptäcker sanningen så vet Illuminatin det, och då kommer hotet alltid att finnas där, osynligt i bakgrunden. Varje telefonsamtal kommer att avlyssnas. Varje tidningsbud tittar vaksamt mot rollpersonerna. Mystiska män med signettringar med en symbol bestående av passare och vinkel har heliga handslag. Brittney Spears sjätte singel låg sex veckor i rad på sjätte plats på Billboard-listan. Till och med rosen som en av rollpersonernas sire bär i kavajslaget är ett hemligt tecken: han är egentligen rosenkreutzare, ett annat ockult hemligt sällskap som är en del av konspirationen.

Fnord.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Aluminum Bavariati

Hmm, och så slänger vi ut vampyrerna och får ett intressant skräckspel istället. Annars kan vi ju lägga in Kabalen också (det var du som rekommenderade GRUPS Cabal och fick mig att köpa det, ju). :gremlaugh:

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Fnord. </font></td></tr></table>

/Dimfrost

Krille

Super Moderator

"Hmm, och så slänger vi ut vampyrerna och får ett intressant skräckspel istället."

...observera att det inte var jag som sade det. :gremwink:

"Annars kan vi ju lägga in Kabalen också (det var du som rekommenderade GRUPS Cabal och fick mig att köpa det, ju)."

Visst var det värt det?

Dimfrost

Special Circumstances

Visst var det värt det?
Verkligen, en av mina favotitböcker till GURPS, även om jag tycker Illuminati var ett strå vassare, kanske delvis för att regelintensiteten var ännu lägre där. Och så var väl astrologikopplingen till magin lite tråkig, jag hade förväntat mig mer märkliga typer av ritualmagi. Men på det hela taget en mycket trevlig bok. Att den såldes för halva priset på Tradition på Sydcon skadade inte heller. :gremlaugh:

/Dimfrost, konspiratör

Troberg

Sinister eater

Du kanske är med i konspirationen? Det kanske finns en anledning till att du använder amerikansk stavning av aluminium? :gremshocked:

Annars gillar jag iden. Vampyrerna får något att vara rädda för, förutom att de är deppiga superhjältar som behöver solskyddsfaktor 3.8 miljoner. Helt plötsligt finns det något dolt, något mäktigt som de inte riktigt kan hantera. Det finns helt plötsligt en grogrund för skräck!

Krille

Super Moderator

"Du kanske är med i konspirationen?"

Jag kan varken förneka eller dementera detta påstående.

"Det kanske finns en anledning till att du använder amerikansk stavning av aluminium?"

Jupp. Det såg roligare ut så. :gremwink:

"Vampyrerna får något att vara rädda för, förutom att de är deppiga superhjältar som behöver solskyddsfaktor 3.8 miljoner. Helt plötsligt finns det något dolt, något mäktigt som de inte riktigt kan hantera. Det finns helt plötsligt en grogrund för skräck!"

Ända tills White Wolf släpper Clanbook: Illuminati, och beskriver vampyrer inom konspirationen med nya disciplines och bloodlines och hela köret, plus ytterligare ett lager förfalskning av historien så att det verkar som att Kain ligger bakom hela Illuminati.

Vips kan alla prettospelare ha ångest över att de är en del av en omänsklig konspiration, och vips kan alla vampyrkobolder få nya sätt att gåffa ihjäl sina motståndare. Och vips så känner sig alla vampyrspelare helt trygga igen, ovetande om att det bara är ännu ett lager i Konspirationen avsedd att dölja vad som egentligen pågår!

Fnord.

Troberg

Sinister eater

Ända tills White Wolf släpper Clanbook: Illuminati, och beskriver vampyrer inom konspirationen med nya disciplines och bloodlines och hela köret, plus ytterligare ett lager förfalskning av historien så att det verkar som att Kain ligger bakom hela Illuminati.
Jepp, lita på att WW inte missar en chans att förstöra mystiken genom att överförklara den.