Nekromanti äventyrs hjälp sökes.

The_shadow

Warrior
jag skulle vilja ha hjälp av någon/några att skriva ett äventyr. det kommer bli ett lite annorlunda äventyr i sin uppbyggnad, nämligen två/flera parallella äventyr med två/flera spelgrupper.
jag hade tanken att jag skriver en del av äventyret och du/ni skriver de andra delarna. målet är att de olika spelgrupperna skall intervenera (typ springa ihop någonstans) med varandra och på så sätt skapa en kedja av händelser som inta har något som helst samband, mer än att de slutligen leder till samma mål fast i olika tidsepoker. ex grupp 1 råkar hamna 10000 år framåt i tiden grupp 2 hamnar i "nutid" och grupp 3 hamnar 10000 år bakåt i tiden.

är det någon som tror att detta är genomförbart? annars så lägger jag ner projektet.

Tja, jag har inte läst Legender & Hemligheter (bara deltids sl) men visst är det nått som händer då och då? En annan kille har L&H och han råkade prata lite mycket

The_shadow

Warrior
du menar mörkret.
jo jag tänkte faktiskt lite på det. nu är det inte meningen att det Rp gör skall vara "samtidigt" med mörkrets inbrott utan kanske 30 eller varför inte 300 år innan. men det skall vara något som "garanterar" ljusets (den goda sidans) seger.
misslyckas en spelgrupp med uppgiften så ändras historien drastiskt. (det skall naturligtvis inte vara "omöjligt" att klara uppgiften, bara svårt)

så vill någon hjälpa mig? eller skall jag lägga ner projektet?

P|uT0NiUm

Swashbuckler
[color:red]L&H - spoiler</font color=red> - spelare, sluta läsa här.

Jag har en idé:

Låt mörkret inträffa, och låt hela Mundana mutileras till oigenkännlighet. Låt Xinu, Azraedus, Den Namnlöse, Ahriman, och så vidare gå lös på världen och låt dem gå segrande ur konflikten.

Där har du början på äventyret. Rollpersonerna klarar sig, och de får i "uppdrag" av en drake (läs kapitlet om Drakväktarna i L&H - det står att drakarna gör allt för att förbereda människorna för mörkret - kort sagt, drakarna är emot mörkret) att resa tillbaka i tiden och återställa allting till det "bra".

Det hela går ut på att rollpersonerna först måste ta sig till Tidens Katarakt, hoppa i och hoppas på det bästa (om du är hygglig så går allt bra och de kommer till rätt år när dem väl har kommit fram). De bör hamna ungefär 2960 e.D., eller sju år "tidigare" (nu är det 2967 e.D.).

Du bör nog inte kasta in de för långt bak i tiden, i alla fall inte längre än 2950, för de kan de ändra på alltför mycket historia på eget bevåg.

Sen är det bara att återställa allting. Nu vet de ju hur mörkret har tänkt gå tillväga, var alla onda gudomar ska manifestera sig, vilka man ska ställa sig in för och vilka man ska lönnmörda, och så vidare. Så ska du se att du:

1) Fick någon nytta av en del äventyrsuppslag från L&H - bland annat mörkret.

2) Fast du har använt dig av mörkret så kan du fortsätta spela i det "vanliga" Mundana - 2967 e.D., och fortfarande få nytta av moduler såsom Jargien.

Tänk dock på en sak. Så fort rollpersonerna åker tillbaka i tiden och börjar ändra en massa, så kommer saker och ting inte att sluta som det gjorde "första gången" de upplevde det - eftersom att de dels kommer att uppträda annorlunda och dels kommer de att lyckas olika bra med vad de försöker med. Det går alltså egentligen inte att utnyttja till sin egen vinning, om du nu har några sådana problem i gruppen.

Hoppas jag var till någon hjälp.