Nekromanti äventyrs ide !

KaGGe

Veteran
För en tid sedan var jag och 5 personer till på " Spelledar utbildning " och det hela gick ut på att vi skulle staffet spelleda ett äventyr ... äventyret startade med att rp'na satt i en stuga och drack kaffe efter ett lyckat äventyr (som vi )alldrig spelade ... men iaf så kommer det en kille som visar sig vara en budbärare och har med sig ett brev till rp'n som äger stugan ... dom far in till arkham med sin T/a- Ford och far till npc som ger dom i uppdrag att fara och undersöka ett av hans hyres hus inne i arkham .. (kl. 22.00) så rp'na far tillbaka till stugan där dom super som så jävlar ... men mitt i allt supande så slår blixten ner i rp'n som äger stugans vet förråd alla rp'na springer ut i regnet och bemöts av att ved förrådet står i lågor ,fast endå inte för att elden far runt i en cirkel och kors och tvärs , om någon av rp'na lyckas ta sig till en höjd ser han att det är ett brinnande pentagram som vedförrådet brinner i .. (OBS !. Elder Sign )inte pentagram ) ... men iaf så släcker dom elden men då blir det för mörkt så att dom måste tända en tändsticka för att dom ska hitta tillbacka till stugan ,dom kommer in och dom sommnar ,på morgonen så lagar dom lunch och äter sen ska dom in till huset för att undersöka men dom upptäcker att vägen har skurits av ,av en massa fallna träd ... men iaf så far dom tillbaka och dom kommer på att dom kan ta båten som en annan av rp'na äger ,,, så dom tittar ut mot båten och ser att den lutar mycket åt höger ... om dom går dit så ser dom att det hänger en man i masten ... om dom tar ner honom så ser dom att det är samma man som gav dom uppdraget ...
men sen far dom iaf till huset och där undersöker dom det och hittar inget alls ... men när dom försöker komma ut så är dörren låst och nyckel bryts av om dom fösöker att öppna dörren ... men samtidigt så öppnas det en lucka i golvet och rp´na går förstås ner och där möts dom av en mycket trång och smal korridor .. men dom går in och till sin fasa kan dom höra en man som skrattar lite i smyg men iaf så kan dom inte se nån ... om dom fortsätter att följa gången så kommer dom fram till en dörr som öppnas innan dom hitter trycka upp den ... där inne sitter en gammal man i en gungstol och han har 8 st små ner blodade barn som sitter och leker ... om man skjuter mannen så dör han inte , han skadas inte heller men om dom e snälla med dom små barnen så försvinner dom en efter en och en nyckel efter lämmnas ... om dom går längst bort i korridoren så ser dom en dörr ,dörren öppnas lätt med den nya nyckeln och när dörren slås upp är allt dom ser en svart massa .

nu är det upp till dig som spelledare att komma på slutet fråga mig om hjälp men jag kommer kanske inte att ladda upp detta på min sida men jag kommer dock att ladda upp era om ni ids skriva nått slut på datan ...