Nekromanti åerinträde i den gamla goda tiden...

Pendragon

Swashbuckler
yehej... ska SL:a DoD för första gången på 3 år nu i helgen... de har legat o dammt oanvänt ett bra tag nu, fast nu har skrapat ihop den gamla spelgruppen igen... de ska bli röjigt!

Förresten e de bara vi som fortfarande håller oss till andra utgåvan? (den me krigarens handbok&kopparhavets kapare mm.)
Vilken utgåva e DoD upe i nu förresten?

Så de så!

Johan K

Gammal & dryg
DoD v.6 är på gång.
Skall väll släppas inom kort.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

Azagthoth

Myrmidon
Förresten e de bara vi som fortfarande håller oss till andra utgåvan? (den me krigarens handbok&kopparhavets kapare mm.)

Den utgåvan kallas av de flesta för den fjärde utgåvan.

Första utgåvan kom 1982, den andra 84 (har jag för mig), den tredje kom kring 87. Den fjärde är den du talar om (tre böcker i "tjock-box") och den kom 91. 94 har jag för mig att Chronopia kom, den femte alltså. I november kommer utgåva nummer sex.

/Azagthoth

hatten

Swashbuckler
Expert Expert jag me..

Expert regler om färdigheter är överlägsen den som de har i 91 eller i Katastrofia...
Magi reglerna är även de mer balanserade..

Genesis

Ni dés ni maître
Krulltott

Jag försöker spela med Expert-regler, men det går sådär eftersom vi bara har tillgång till Chronopia-regler :(
Har tappat bort expert... Känns lite onödigt att köpa nytt nu när v6 lurar runt hörnet

/Genesis
Har förresten förbeställt DoD v6 nu... Är otroligt förväntansfull.

Hunden

Veteran
Nej, vi spelar fortfarande den första utgåvan av Drakar och Demoner den som kom ut 82. Började som ett nostalgi spel för att återuppliva gamla minnen men slutade i en kampanj som hållit på i snart 5 år.

Mvh Hunden

Pendragon

Swashbuckler
ok... fjärde utgåvan...
men dt blir väl den andra versionen av DoD, om man räknar bort samuraj, expert, gigant och ivanhoe reglerna eftersom de är komplement till det första "ur-DoD"....

väl..?

Så de så!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Ahem... Nej, det som åsyftas är tre "olika" grundregler - Expert, Gigant och liknande är alltså inte inräknade. Så 91:an är fortfarande version 4, tyvärr /images/icons/wink.gif

- Robert Jonsson (webmaster, Altors Vidder)
Altors Vidder: http://drakar.rollspel.nu/