Nekromanti återkommande misstag

G

Guest

Guest
Kom å tänka på en sak, jag har endel återkommande misstag som jag gör här på forumet och det gissar jag på att fler än jag har.

Det första och största är att jag alltid blandar ihop Rising och Troberg, det andra är att jag alltid klickar på länkar vid information fast än jag vet att det sabbar mitt visningsätt, och det tredje är väl att jag inte tänker mig för i vissa situationer (men jag tänker endå igenom vad jag säger oftast).

Så nu har jag sagt vad för problem jag har, nu är ni fria att svara med vad ni har för problem, kommentera mina samt föreslå hur jag ska bättra mig.

Troberg

Sinister eater
Det första och största är att jag alltid blandar ihop Rising och Troberg
Konstigt, jag har inga som helst problem att skilja på dem.

G

Guest

Guest
Re: återkommande misstag [ANT]

Så du har inte försökt prata med rising om buffy i vrållådan, jag är imponerad. :gremsmile:

Troberg

Sinister eater

Så du har inte försökt prata med rising om buffy i vrållådan, jag är imponerad.
Nej, varför skulle jag göra det? Att prata med sig själv är ju bara löjligt.

G

Guest

Guest

Å förlåt, jag trodde du var troberg, well well, man kan inte lyckas jämt.

Rising

Vila i frid
Häftigt att du blandar ihop mig och Troberg. På något märkligt sätt känner jag mig smickrad (inte "märkligt" såsom i att jag borde se det som en förolämpning, utan märkligt för att jag tycker att vi är så olika, men vi kommer ju iofs alltid bra överrens och så, så öh... jag har tappat tråden).

Nå, själv utför jag dessa misstag på löpande band:

1. Lever inte riktigt som jag lär.
2. Skrive rmellansla ginna nsist abokstave nivarj emening.
3. Riktar angrepp mot påhittade, överdrivna personer, men lyckas ändå få verkliga personer på forumet att känna sig träffade.
4. Har skitdålig koll på mina medforumiter.
5. Skriver ofta långa, tråkiga inlägg där jag borde ha kunnat fatta mig kortare och roligare.
6. Jag kan vara rätt enfaldig också.
7. Råkar klicka bort mig när jag skrivit skitlånga inlägg, varpå allt försvinner och jag blir galen.
8. Glömmer avslutande Italic-tagg (jag använder aldrig UBB till fetstil eller kursiv stil) varpå hela inlägget blir lutande (men det upptäcker jag alltid (?) och hinner ändra).

Jaggernaut

Hero
Alltså usch, jag blir galen bara jag tänker på det

Hmm nu fick jag inte plats med [ANT] men så blev inlägget lite längre (än fast det fortfarande är kort :gremtongue:) än vad jag tänkt det så då gör det inget..

Råkar klicka bort mig när jag skrivit skitlånga inlägg, varpå allt försvinner och jag blir galen.

Det där är ungefär det värsta man kan råka ut för, jag vet jag har prövat (oavsiktligt då) ett par gånger. Alltså att få inlägg att försvinna i tomma intet, inte att bli galen...eh...jo ja jag blir ju förstås galen då det händer (och har blivit galen för något annat någon gång också) så jag har väl provat på det med :gremcrazy:

Jaggernaut

Hero
Ett misstag jag alltid lyckas med är att då jag ska söka efter något skriver jag användare där de vill ha 'ord att söka efter' och ord att söka efter där de vill ha 'användare'.

Argh! nu lyckades jag med punkt sju och allt försvann. Än fast det inte gjorde så mycket den här gången då det var ett kort inlägg.

Snow

Swashbuckler
det dummaste man kan göra (men som jag ändå alltid gör) är att ta forumet för personligt. Typ blir förolämpade eller ledsna av saker folk säger eller inte säger.

Johan K

Gammal & dryg
tjaa, en återkomamnde grej för min del är att jag lyckas tappa stavningen inimellanåt...
Sedan kanske man skriver lite otytliga inlägg inimellanåt åxå.
Det finns säkert en hel del till, dock så kansek man inte alltid är medvetna om dem.

/ Johan K, som nyss är hemkommen till Lund

Rickard

Urverk speldesign
Använd inte IExplorer

Rising och sedan Jaggernaut said:
Råkar klicka bort mig när jag skrivit skitlånga inlägg, varpå allt försvinner och jag blir galen.[/i]

Det där är ungefär det värsta man kan råka ut för, jag vet jag har prövat (oavsiktligt då) ett par gånger. Alltså att få inlägg att försvinna i tomma intet,
Använd inte Internet Explorer.. Använd tinyurl-länkskapare..

/Han som blev galen på att han råkade klicka på musens "gå tillbaka ett steg"-knapp och radera all information som han fyllt i textrutan när han använde IExplorer (samt att sökningsrutorna inte var ifyllda när man gick tillbaka), så han skrev alltid sina inlägg i Notepad när han kände att inläggsstorleken blev stor (eller tryckte CTRL-A, CTRL-C för att spara en del av det som skrivits medan han skrev eller innan han postade, för är det något som var mest jävligt så var det när forumet visade en felsida efter postning vilket gjorde att all information försvann)

PS. Själv skriver jag alldeles mycket paranteser, om jag nu ska nämna något relaterat till trådstarten.. :gremtongue: Samt brukar ha en tendens att skriva ett inlägg, ändra på en del av en mening, skita i att korrekturläsa ändringen och då ibland få meningsbyggnadsfel.. DS.

Basenanji

Postd20modernist
Assembler ett måste! (OT)

Asså, om du har en lödkolv och lite vilja kan du bygga dig en egen dator och programmera din egen browser.

Det är nästan det enklaste, för då lär du ju se till att inte programmera lika skitklantigt som arslena på Microsoft.

Amatör-Bill har ju klantat till det för oss förr och ingen tid var så bra som när Arpanet var det enda alternativet! :gremelak:

/Basenanji, som skojar lite med Han.
Kom ihåg att det finns dem som aldrig släpper IE, bara för att det är enklast! Bara installera en ny browser...pust! Jag säger som min fru, "Det ska bara funka!"

Rickard

Urverk speldesign
Får man klaga på andra?

Klart man får.. :gremsmile:

Jag ogillar när vissa skriver långa berättelser om sina spelmöten och som inte får fram sin poäng tydligt bara därför..

Jag ogillar när vissa skriver saker som är jättekluriga men som jag måste sätta mig ner och analysera för att förstå..

Jag ogillar när vissa fyller forumet med onödiga one-liners hela tiden, när personen kan komma med jättevettiga inlägg..

Jag ogillar när vissa skriver på fyllan och blir rätt hårda i tonen..

Jag ogillar när vissa är hårda i tonen med argument som lätt kan slås ner..

Jag ogillar när vissa som är jättetrevliga i verkligheten är jättegina på forum-forumet..

Jag ogillar när vissa skriver nedvärderande för att få diskussion..

Jag ogillar när vissa mest gör inlägg för att hitta konspirationer..

Jag ogillar när vissa aldrig utvecklar sig..

Jag ogillar när vissa kan välja vettiga namn.. Inte ens på andra eller tredje försöket..

Gott nytt år på er! :gremlaugh:

/Han som ogillar när vissa dränker inlägg med länkar, för då orkar man inte klicka på någon utav länkarna

Troberg

Sinister eater
Re: Assembler ett måste! (OT)

Kom ihåg att det finns dem som aldrig släpper IE, bara för att det är enklast! Bara installera en ny browser...pust! Jag säger som min fru, "Det ska bara funka!"
Det är konstigt, för det är oftast de personerna som tycker att det är viktigt att det "bara funkar" som glömmer att ställa krav på prylarna de köper.

En person jag känner klagade över att hennes nyinköpta dator överhettade väldigt ofta.

Jag frågade då: "Vilka krav ställde du på kylning när du köpte den?"
Svaret blev: "Inga alls, det borde ju bara funka!"
"Japp, då fick du ju precis vad du frågade efter."

På samma sätt får man skylla sig själv om man inte byter IE eller ställer krav när man skaffar den. Tro inte att tillverkaren tar hänsyn till något som inte efterfrågas.

Troberg

Sinister eater
Jag ogillar...

Jag ogillar när vissa (snip)
...att jag bara blev ihågkommen en gång. Något mer måste jag väl ha gjort som pissar av folk?bild]http://troberg.mine.nu/smileys/weeping.gif[/bild]

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Får man klaga på andra?

Jag ogillar när vissa är hårda i tonen med argument som lätt kan slås ner..
Jag ogillar när andra skriver att de kan "slå ned" mina argument utan att överhuvudtaget ge exempel på vilka argument som tydligen är så tunna.

Kort sagt, jag ogillar att bli förolämpad och är rätt sugen på en förklaring från dig.

Siktar du på att tidigt kamma hem priset för 2005 års drygaste inlägg eller?

- Vulf

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Jag ogillar...

Det är lugnt, du pissar av mig som fan när du tränger dig in och OT:ar sönder trådar. Typ den här. Jag tycker att det är taskigt och respektlöst. Du, Bombu och Selethil gick på tok för långt över gränsen i den tråden.

Du är absolut inte den enda som sabbar trådar på det viset, men alltid när en diskussion urartar i OT så är du på plats och drar ditt strå till stacken.

- Vulf

Troberg

Sinister eater
Re: Jag ogillar...

Det är lugnt, du pissar av mig som fan när du tränger dig in och OT:ar sönder trådar. Typ den här. Jag tycker att det är taskigt och respektlöst. Du, Bombu och Selethil gick på tok för långt över gränsen i den tråden.
Fast när jag gick in så var tråden i övrigt redan död och färdigdiskuterad. Jag tyckte dock att det fanns ett intressant outforskat spår kvar och tog därför upp det.

EchonCique

Hero
OT-diskussioners vara eller inte vara

Fast när jag gick in så var tråden i övrigt redan död och färdigdiskuterad. Jag tyckte dock att det fanns ett intressant outforskat spår kvar och tog därför upp det.

Det är då man bryter ut den diskussionen och startar en ny tråd om just det. Är fallet att tråden är alldeles för OT så skall den inte startas alls. Enkelt och lätt.