Nekromanti ökenriddares utrustning?

Lord decado

Veteran
Ja ha fundra läng på just heje, o ja kan int kom på vafösorts rustning an sku använd, hjälmin sku kon va typ öppenhjälm m. ansiktskydd.
Men rustningen kan ju int va av metall ! he sku ju steik ande stakkarin ! :gremcool:
Vapenen sku va na i stil me ti som thism kavallerie använder.

Krille

Super Moderator
"Men rustningen kan ju int va av metall ! he sku ju steik ande stakkarin !"

Tyck synd om de som gick på korståg för sisådär 900 år sedan - tänk dig själv att traggla fram i den syriska öknen iförd hellång ringbrynja, hjälm och vit mantel... ;D

Nä, men hemligheten ligger i att metallrustning aldrig ligger dikt an mot huden. Du bär alltid en massa stoppning under rustningen, så det enda som händer är att du svettas som en gnu. Se till att ha mycket vatten med dig!

Eller så kan du göra som alla vettiga krigare har gjort sedan tidernas begynnelse: bär inte rustning förrän det är dags att kriga. I övrigt, gå rustningslös.

Pendragon

Swashbuckler
Språkvåldtäkt!

Va!?
Jag har ingen aning om vad du försöker säga... du kanske borde jobba lite på stavningen... om det ens är svenska...

Krille

Super Moderator
Re: Språkvåldtäkt!

Jag misstänker att det är något sätt att bilda sig en egen online-identitet genom att skriva som hans dialekt låter.

Lord decado

Veteran
Re: Språkvåldtäkt!???????

bara normal replot dialekt!!
Jag undrade bara om det inte var smart att ha något annat än metallrustning på sig i +40 grader celsius i skugga

Pendragon

Swashbuckler
Re: Språkvåldtäkt!???????

Ah... du kan inte tänka dig hålla dig till någorlunda korrekt svenska? Eller bifoga en parlör?

Lord decado

Veteran
Re: Språkvåldtäkt!???? korrekt??

e tar så läng ti tänk om ti korrekt svenska
men om man frågar rikit snällt kan ja väl tolk om int annat

Re: Språkvåldtäkt!???? korrekt??

Nja, när man ä van vid jämtar så går det inte så dåligt, store krigarpräst (hur är det hos Källan förresten?)

Krille

Super Moderator
Rikssvenska, tack!

Fast det är inte alla som är vana vid jämtar.

Dessutom, jag är djupt övertygad om att jämtar skulle bli råputta på mig om jag plötsligt började skriva på dän breaste väschöttska en kan skreve på, å me dä vell ja säe att dätte ä en snäll väschöttska som snudder ve rekssvänskan.

Så därför framför jag stillsamt förslaget att skriva på normal rikssvenska som en slags neutral mark mellan skeuningar, gååtlenningar, ståkkhålmare, juttebôrgare, väschöttar, jämtar, nårrlänningar, värmlänningar, nerkingar och vilka etniska grupper man nu kan hitta i vårt avlånga land. Forumet är trots allt till för att diskutera rollspel, inte studera kryptografi på. Skulle alla skriva på sina respektive hemmadialekter så skulle kommunikationen gräva ner sig och tvärstanna och vi skulle inte kunna diskutera rollspel.

Så därför, snälla, låt dialekten stanna vid det orala.

Tack på förhand,

Warth

Veteran
Jo, det verkar ju rätt lämpligt, kan bli en smula svettigt att rida omkring i full plåtrustning med allt vad det innebär... Dock är det ju inte heller helt skönt att kuta runt i modern stridsutrustning heller i +40C...

Men vad gör man inte för konsten? :gremcool:

Re: Rikssvenska, tack!

Krille, jag är också fulkomligt övertygad om att jämtar inte tål västgötska, efter som jag nämligen är därifrån själv.....

Pendragon

Swashbuckler
Bah... Det räcker med knappt +20 för att Skyddsväst m/90 ska laka ur dig som en svamp. Vill inte tänka på vad en vadderad rustning gör. Den lär ju andas ungefär lika mycket, dvs inte alls.

Shaggy

Swordsman
Re: Språkvåldtäkt!

Håhåjaja... och folk ska klaga på att skånska är svårt att förstå...

/Malmöit i exil

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Rikssvenska, tack!

Dessutom blir det svårt för oss stackars smålandsvästgötaskåningar som inte har någon riktigt accepterad dialekt att skriva på...