Nekromanti ön COLM

DEATH

Veteran
När du läser detta har jag och mina polare och en arme på 10.000 man tagit över ön COLM och gjort mig till kejsare

Nytt namn : Nekrotropolis (gamla COLM)
Stads skick : Kejsardöme
Rättsväsende : Nezo's (typ poliser)
Areal : 40 km2
Invånar antal : 6000 (har sjunkit från 10.000)
Befolknings täthet : 10 invånare per km2
Befolkning : Nekromantiker (85%)övriga (15%)
Språk : Thalska (Thalsk Skrift)
Huvudstad : Nerozum (det nya 'Ramzior Crack')
Huvudnäring : Fiske, Jordbruk, Gruvdrift
Handelsvägar : Sjö vägen till Consaber, Sjövägen till Thalamur
Import(i stort) : Vapen, Kött, Timmer
Export(i stort) : Koppar, Järn, Fisk
Militära Resurser : Kan mönstra upp till 4500 invånare
varav 2700 Nekromantiska Magiker, 700 medeltungt kavaleri, 300 väpnare, 350 helare & 450 Krigs fartyg
Vänner : Thalamur, Handels kontakter med Consaber
Fiender : Colonan, Pereine
Myntfot : khali = 20 sekha = 15 silver, men mest bytes handel

STÄDER
endast en Nerozum

GEOGRAFI
Mestadels Tundra och Savann

/ Ðea†h (Nekromankiker)

Koboldjägaren

Veteran
Nekromantiska magiker

När du skriver att landet kan mönstra 2700 Nekromantiska magiker, menar du då 2700 nekromantiker eller 2700 neromenziska magiker? Det är ju en ganska stor skillnad, eller hur? För övrigt så tycker jag inte detta verkar vara något speciellt skoj sätt att spela på. Det kanske är dags att börja på en ny kampanj?

Er lojale grisodlare Koboldjägaren

Targon

Hero
Nekrotropolis

Jag vill inte vara den besserwisser jag i själva verket är, men är inte "Nekrotropolis" ett ganska fånigt fantasynamn? Låt oss anta att namnet är en sammansättning av tre grekiska ord: "nekrós = död, trópos = vändning, riktning, sätt, etc., och pólis = som betyder stad. Sammantaget bör då stadens namn betyda ungefär "den dödliga vändningens stad." Och språket som där talas kan väl inte vara något annat än grekiska. Jag kan föreställa mig att staden är full av nekromantiska greker som sveper sin ouzo medan de uttalar sina besvärjelser. Om man vill spela ett äventyr i Nekrotropolis lajv är det väl bara att flyga ner till Koos. Då kan man ju även bada mellan spelsessionerna och käka en läcker souvlaki på kvällen samtidigt som kyparen stöter på flickvännen.

- Targon, skrivare

Targon

Hero
Befolkning och trupper

Invånar antal : 6000 (har sjunkit från 10.000)
Militära Resurser : Kan mönstra upp till 4500 invånare varav 2700 Nekromantiska Magiker, 700 medeltungt kavaleri, 300 väpnare, 350 helare & 450 Krigs fartyg

Med tanke på tidigare diskussioner om förhållandet mellan befolkningsmängd och militära resurser vill jag fråga dig hur du har tänkt här. Vem försörjer trupperna?

- Targon, skrivare

Darth Apoc

Veteran
Inte heller jag vill förstöra något.. men ska verkligen krigsfartygen räknas som innevånare?...

Watashi aku ryuujin desu

Riddaren

Swashbuckler
Myteri

Med den uppställning och de resurser ni har i jfr med befolkningen har ett myteri startat för länge sedan och härskaren blivit avrättad eller något annat hemskt.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Sodivra

Champion
Ujujuj stackars Death!

Som alla tillrättavisar den stackarn! Jag tycker att det låter jättekul att ni vågar verkligen förändra Mundanas historia! Spela på! /images/icons/smile.gif

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\

Targon

Hero
Re: Ujujuj stackars Death!

Jag tycker att det låter jättekul att ni vågar verkligen förändra Mundanas historia!

Jag har ingenting emot att Mundanas historia förändras. Det gör jag själv ganska mycket, faktiskt. Jag medger att vi inte varit speciellt flitiga att uppmuntra Death i hans ansträngningar. Så jag sänder följande lilla hälsning till honom: Death, det finns en del att jobba vidare på, men lycka till med det fortsatta arbetet.

- Targon, skrivare

Flash Back

Warrior
och hur kan det vara så mycket som 450 st!! De finns hursomhelst inte tillräckligt med befolkning för att använda allihop. Nu kan jag inte det här alls egentligen, men det behövs väl minst en 30 personer i besättningen på ett sådant fartyg. Det skulle ju innebära 13500 man! Mer än dubbla befolkningen på ön...

Och var har man fått alla dessa nekromantiker ifrån. För en vanlig magiker och för akademierna är väl nekromanti mer eller mindre bannlyst (så ser jag det i alla fall).

Det Förglömda: tillbaka på ny adress:
<A HREF="http://rollspel.20m.com" target="_new">http://rollspel.20m.com</A>

krazhnaya

Veteran
ojojoj

när du med dina 10 000 man har tagit över Colm (var fick du 10 000 man ifrån???) och intalar befolkningen att 85%(!!!!?!?!?!??!!?) ska bli nekromantiker och inte vara bönder och dyligt så tror jag faktiskt att Jargus bestämmer sig för att göra sig av med dig. 450 krigsfartyg med nekromantiker som besättning...? vid 2 års ålder skickas man in i en gruva och gräver lite, sen vid 5 års ålder skickas man till nått ställe o ska lära sig att bli nekromantiker? är det där dom övriga 15%? för att vara ett strategiskt geni så verkar ditt drag att inte använda infanterister tämligen dumt...

om jag ska vara ärlig så tror jag faktiskt inte att din ö skulle klara sig så bra...

Targon

Hero
Re: Befolkning och trupper

Finurligt! Den ska jag komma ihåg.

- Targon, skrivare

Darth Apoc

Veteran
Men du använde ordet innevånare.. och så finns det inte riktigt tillräckligt med mannskap för dem heller.. äh.... Men klart.. tycker ni det är roligt att spela där så kör på för fan.. rollspel skall vara kul.. =)

Watashi aku ryuujin desu