Nekromanti örter och sånt

Falköga

Veteran
I Jorges står det inget om örter för utom svamp. Jag tycker det skulle vara kul att veta lite om örter också + lite mera svamparna.

Rickard

Urverk speldesign
Hasse har gjort en "liten" fil om örter som han lagt upp på forumet.. Kolla in den här. Vet inte om det är samma fil som på rustningskammaren.

/[color:448800]Han</font color=448800> som undrar hur många filer som eg. ligger och skräpar på servern

Hasse

Hero
"Hasse har gjort en "liten" fil om örter som han lagt upp på forumet.. /.../ Vet inte om det är samma fil som på rustningskammaren."

Det var ett utkast, fler örter tillkom efter det inlägget. Det färdiga reslutatet finns på Rustningskammaren, Sveroks Scenariobank samt på Det svultna svinet och heter Växter & örter.

Jag har dock lite funderingar på att göra en ny version som är anpassad till Trudvang, det finns en del missar i nuvarande dokument. En ny version kommer dock troligen innehålla lite färre örter dock skulle en del vara helt nya, en del "dubbletter" skulle försvinna så att det blev större variation på de örter som är med. Klimat och klimatzoner skulle i dt närmaste försvinna då jag uppfattat det som att klimat i Trudvang är lika i hela världen, dvs nordiskt klimat som ändock är varierat, jämför norra sverige med södra.