Nekromanti överdvärgiskt kortspjut

jollygoodfellow

Veteran
Joined
24 Jul 2002
Messages
2
hej hej. har aldrig skrivit här förut men nu kommer till sist Frågan med stort F.

kan någon förklara varför dvärgarnas korta spjut, Dar-Zhon, är så otroligt grymt bra? Maximal stickskada tillsammans med ett fåtal andra vapen, en huggskada som en krigare får nöja sig med och enhandat?
Och varför gör det längre spjutet mindre skada??

Vad tänkte dem på?

det kan ju faktiskt bara vara stofila ärkekonservativa Ghordvärgar som fortfarande tränar med det längre spjutet..
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,228
Location
Göteborg
Sök på dar-zhon visa alla inlägg. Denna fråga har tagits upp tidigare, men inget seriöst svar kom då. Men kanske nu?
 

Tegrevan

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
134
Location
Norrland
Heh, alla dvärgiska vapen är ju överdvärgiskt "bra" skademässigt, så varför skulle spjutet vara något undantag? Allvarligt talat verkar det enligt min åsikt som om dvärgarna är små, bepansrade stridsvagnar så fort de drar i strid med tanke på hur bra både deras vapen och rustningar är. Lite dvärgpropaganda från Neogames gentemot kobolderna. /images/icons/smile.gif
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
För att dvärgarna är mundanas bästa smeder förstås.
Men, det kan vara så att det är ett större blad på det lilla spjutet, alltså skadar det mer om man kör in det i nån.

Vänta, ska hämta mitt så kan vi prova...../images/icons/wink.gif
 

Zug209_ivenhoe

Warrior
Joined
12 Feb 2001
Messages
268
Location
Uppsala
En grej jag har undrat över är varför riddarlansen gör mindre skada än stridslansen,och varför båda lansarna gör så lite skada.
 

Del'Amarth

Veteran
Joined
24 Mar 2001
Messages
150
Location
metropolen
riddarlansen är väl för tornerspel? Då vill man kanske inte döda motståndaren. kan ha fått planeten om bakfoten.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
"En grej jag har undrat över är varför riddarlansen gör mindre skada än stridslansen"

En inofficiell förklaring finns här.

"och varför båda lansarna gör så lite skada."

En lans är ingenting annat än ett spjut fastsatt i en häst via en riddare. Skadan kommer från hästen, inte från vapnet.
 
Top