Nekromanti översiktkartor, stridskartor

Har letat runt lite på det häringa internet efter bra stridskartor som passar till spel förlagda i våran värld då min spelgrupp nyligen börjat spelat Noir. Dock utan framgång.
Känner att det ibland varit bra med stridskartor över ensliga gränder, barer, nattklubbar m.m
Någon som har något tips på vart jag kan finna detta?

Mundo

Myrmidon
NOIIIIIIR!
Inte en blekaste var man kan hitta schyssta kartor men du måste berätta för oss hur det går. Älskar en bra Noir historia.

Quasimodo

Fiskmånglare
Nutida kartor hittar man på Google Maps eller Hitta.se (som har den numera frisläppta Gröna orieneringskartan) för utomhusscener, Hemnet för lägenheter och hus och Stadsbyggnadskontoret (iaf i Sthlm och Göteborg) eller kommunen för andra former av ritningar över byggnader. Stockholmskällan kan också vara bra när det rör sig om gamla ritningar.

Jag har för övrigt jobbat med att rita just barer och nattklubbar, men tror inte mina arbetsgivare skulle bli så glada om jag släppte mina ritninga. :) Du kan dock hitta ritningar över de flesta barer och nattklubbar enligt ovan, dock inte med full inredning. Det är inte så svårt att improvisera: Ett dj-bås mäter 1500 i bredd och 600 i djup. En bar mäter ungefär 2000 i rygg och sen kan du räkna 2000-2500 i bredd per station/bartender. Brandförordningar säger minst 1200 i alla utrymningsvägar. Sen är det bara att trycka in bord och stolar så är du klar sen. :)

Mundo;n138808 said:
NOIIIIIIR!
Inte en blekaste var man kan hitta schyssta kartor men du måste berätta för oss hur det går. Älskar en bra Noir historia.
:) är ju ganska off Topic men

Vi har bara kört en session, och vi kör i ett Europa inspirerat av den lilla text som finns om syndens diplomater. dock har vi förlagt Sandukar på halvön Istrien i dagens Kroatien.

Men ja. En konstnär med ett sidokneck som förfalskare och en kärlek för Lsd boende i Wien får ett samtal från sin syster som för ett år sedan flyttade till Sandukar för att slå sig in i modebranshen ringer och säger att hon är i problem. Konstnären tar med sin polare, en dörrvakt med förflutet som boxare för att se vad som är fel.

de kommer fram till Sandukar och hennes bostadsområde stämmer inte alls överens med det liv hon har berättat om för sin bror. De kommer in i lägenheten och hittar systern mördad i sin säng. Med sitt eget blod har hon skrivit Lizzandra på lakanet bredvid sig. ett namn ingen av de känner igen. Telefonen ringer och en röst säger - Ni har blivit blåsta, En sekund senare knackar polisen på dörren och skriker att de ska ge upp.

De flyr från platsen och blir efterlysta, de börjar ett sökande efter vad som hänt med systern så de kan rentvå sina namn. Hittils har de fått reda på att systerns jobb inom modebranhsen sket sig och hon gick från bartender till strippa till erotik.

och på torsdag fortsätter de.

Caligo

Swashbuckler
han som kallades göte;n138772 said:
Har letat runt lite på det häringa internet efter bra stridskartor som passar till spel förlagda i våran värld då min spelgrupp nyligen börjat spelat Noir. Dock utan framgång.
Känner att det ibland varit bra med stridskartor över ensliga gränder, barer, nattklubbar m.m
Någon som har något tips på vart jag kan finna detta?
Finns massor på:
http://www.cartographersguild.com/forum.php
T.ex:
http://www.cartographersguild.com/showthread.php?t=22540

Jag har allvarliga tankar på att göra ett gäng kartor för nutid men det dröjer no ett tag.