Nekromanti لا إله إلا الله محمد رسول الله

Nässe

Myrmidon
Fick precis det här spammat till min mail från en bekant...

هل تعلم أن علم اسرائيل موجود على جهازك؟؟؟؟؟؟؟؟
قبل بضع ساعات ما كنت أعلم هذا إلا بعد أن وصلتني هذه الرسالة

شيل علم إسرائيل عن جهازك
الكلام هذا صحيح
وانا شيلته
أعطه دقيقة واحدة من وقتك

مثير للغرابة لدى الصغير قبل الكبير ان صورة علم اسرائيل موجودة في كل حواسيب العالم ولنسهل عليكم المهمة جربوا هذه الطريقة بانفسكم ...
كيفية العثور عليها :

-(My computer)قم بالذهاب إلى جهاز الكمبيوتر
(local disk C)- قم بإختيار القرص C
-(program files) ثم قم بفتح مجلد
-Microsoft Office ثم قم بفتح مجلد
- MEDIAثم مجلد
- CAGCAT10ومن ثم
J0285926.wmf الصوره إسمها
ستجد علم اسرائيل وبه شموع الإحتفال بالنصر
أتمنى من الجميع حدفه
والرجاء نشر الموضوع باي طريقه كانت….هذا العلم موجود علي جميع حواسيب العالم

وفعلا بعد أن اتبعت الخطوات المذكورة وجدت العلم وعليه شموع النصر وقمت بمسحها من الجهاز
أرجوا نشر هذه الرسالة، كيف نقوم ونقعد ثائرين منددين بشرعية هذه الدولة المزعومة وما يقومون به من انتهاكات لحرمة الدين والانسانية وعلمهم في بيت كل مسلم وكل واحد فينا
ولا تنسوا اخوانكم بصالح الدعاء وأخلصه

vad ska man tänka och tycka om det?

Wingdings kanske, ngt tecken som man får upp där?

/ Nils

edit: själv blir jag alltså trött och ledsen över att båda sidor hetsar över helt sjukt konstiga grejer- och letar märkligheter och hemliga agendor överallt.

Fienden

Hero
Säg åt din vän att sluta vara en sådan arab.
Det är opassande.

Med andra ord: En google translate senare:

Visste du att den israeliska flaggan på din dator ????????
För några timmar sedan visste jag inte detta förrän efter att jag fått detta brev

Shell meddelade Israel om din
Tal som är sant
Jag Cilth
Ge en minut av din tid

Sexig undrar barnet innan bilden att Israel är medveten om alla datorer i världen och för att underlätta den uppgift du har provat denna metod själv ...
Så hittar du hit:

- (Min dator) och gå sedan till datorn
(Lokal disk C) - Välj den disk C
- (Programfiler) och öppna sedan mappen
-Microsoft Office och öppna sedan mappen
- MEDIA mapp och sedan
- CAGCAT10 och sedan
J0285926.wmf bildnamnet
Du hittar ljus och har en israelisk flagga i segerfirande
Jag önskar alla Hdvh
Och snälla lägga upp ett ämne på något sätt .... Denna flagga är på alla datorer i världen

Och faktiskt har följt de nämnda stegen och fann flaggan och ljusen på seger och du torkar från enheten
Sprid gärna detta budskap, hur vi sitter och revolutionärer att fördöma det rimliga i detta tillstånd vad de gör de påstådda kränkningarna av heligheten i religion och mänskligheten och lärde dem i huset för varje muslim och en av oss
Glöm inte att be för välfärd dina bröder och Okhals

Google Translate suger, men det verkar bara vara random spam. Varför bry sig, liksom?

Organ

Out of time, out of mind
Det där är ju för fasen friformspoesi. Coolt! Var är min basker, mina gauloises och min espresso? :gremcool:

/Anders

Jarre

Swordsman
Vad är det man ska förstå? Att det finns en clipartbild med en davidsstjärna och en nioarmadljusstake bland Microsoft Office-filerna, och att detta är ett bevis på en sionistisk konspiration som är ute efter att förfölja och håna muslimer världen över? Skratta eller gråta?

Nässe

Myrmidon
Jarre said:
Vad är det man ska förstå? Att det finns en clipartbild med en davidsstjärna och en nioarmadljusstake bland Microsoft Office-filerna, och att detta är ett bevis på en sionistisk konspiration som är ute efter att förfölja och håna muslimer världen över? Skratta eller gråta?
Precis, så jävla tråkigt att folk håller på med sånt.

Nässe

Myrmidon
man skulle kunna göra ett rollspel av det också, alla konspirationsteorier, på båda sidor, är sanna

Tänk ett spel där man spelar araber eller israeler i en övernaturlig konspiratorisk värld?

För nära sanningen? För politiskt?

Arfert

Facit
NilsH said:
man skulle kunna göra ett rollspel av det också, alla konspirationsteorier, på båda sidor, är sanna

Tänk ett spel där man spelar araber eller israeler i en övernaturlig konspiratorisk värld?

För nära sanningen? För politiskt?
Det finns i alla fall en outtömlig källa av konspirations-teorier att ösa ur... Att hitta på sådana verkar vara en folksport i mellanöstern. Min favorit är ju den om Tom & Jerry, judarna och Disney som Irans kulturminister (?) hävde ur sig. Finns på nätet för den som söker. Filmad och allting.

Ögat

Hero
FETT!
Det behövs mer mystik i vardagen, och det var onekligen lite grymt att dechiffrera en text genom en knappt läsbar google translate för att sedan försöka verifiera om det stämmer eller inte.

Att själva meddelandet var lite dumt - javisst. Men vägen dit var ju kul, och det är ju alltid något.

"mediet är budskapet" om jag minns min Baudrillard rätt.

anth

Vetefan
Själv är jag mer trött på alla kedjebrev: "Sprid vidare annars dör du". o.s.v.

Nästa gång jag får ett kedjebrev från någon funderar jag på att gå hem till denne med ett basebollträ och slå sönder dennes dator och avsluta med kommentaren: "gå nu hem till tre av dina vänner och slå sönder deras datorer och säg åt dem att göra detsamma. Om du inte gör detta inom tre dagar kommer något hemskt att hända dig" samtidigt som jag himlar med ögonen, tuggar fradga, ylar som en varg, hoppar baklänges på ett ben och kissar i en blomkruka - det borde få de flesta att förstå att jag menar allvar.