[ Skrômt ] Har någon spelat en kampanj i Skrômt?

Obskyr

Snygging
Det ser ut som att jag kommer att spelleda en kampanj i Skrômt framåt hösten! Samma rollpersoner, följda över en lite längre tid, och ett antal spelmöten. Till Skrômt finns ju endast enstaka äventyr publicerade – gjorda för kanske 1–3 spelmöten. Har någon här spellett (eller spelat) en kampanj i Skrômt? I så fall är jag ytterst nyfiken på hur det artade sig, hur det gick, och om någon har några tips för att planera/driva en kampanj i systemet!

(Svartviken rollspelspodd har spelat en kampanj vid namn “Markysst”, och den tänkte jag naturligtvis lyssna igenom.)

kwarnberg

Swordsman
Markysst har du redan hittat ja. Sen finns två till: Rollspelsdags kampanj Kvalet samt När näckrosorna blommar med De övergivnas armé. Jag tror att det är allt som finns att lyssna på i alla fall. Sen kan ju grupper ha spelat kampanjer på egen hand och kan rapportera från det 🙂

kwarnberg

Swordsman
Finns något av dessa som pdf:er?
Inte vad jag känner till. Jag har haft lite planer på att göra om Markysst till en skriven kampanj, men det har inte blivit av än. Kanske blir till andra utgåvan av spelet. Oops! 😱🤫