Hmm... jag är rädd för att ryggen kommer att försämra
bokens stämning markant. Har du testat att använda dod-
logotypens effekt även på texten? Jag vet inte, men jag
skulle tro att det blir mycket finare... Riotminds tycker
kanske iofs att företagsnamnets synlighet är viktigare än
produkten i sig... vad vet jag
»Riotminds tycker kanske i.o.f.s. att företagsnamnets synlighet är viktigare än produkten i sig.»
Det handlar inte om det utan om en grafisk profil och identitetsbärare.
Eftersom de olika DoD6-produkterna skiljer sig åt i färg (och något i storlek) är det viktigt att ha några tydliga drag som återkommer. Man måste kunna se att det är DoD6-böcker när de står i en butikshylla med endast ryggen synlig.
Alla böcker: Riotmind-logo och produktnummer på ryggen.
Regler: Stor DoD6-logo överst på framsidan.
Äventyr/kampanjmaterial: Liten DoD6-logo överst på framsidan.
Färgerna på omslagen hämtar jag från omslagsbilden. Så även färgerna i DoD6-logon.
»Man måste kunna se att det är DoD6-böcker när de står i
en butikshylla med endast ryggen synlig.«
Okej, jag är övertygad. Men bryts profilen verkligen genom
att man även ändrar färg på företagsnamn samt produkt-
nummer? Lite får man faktiskt offra för konsten...
Jag är väl antagligen lite seg så här på natten. Läser men förstår inte...
Ingen som helst koll på ungefär hur försenat det blir? Typ vilken månad kanske borde gå att svara på. Men det är kanske bättre att hålla tyst så det inte blir mer besvikelse häromkring.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.