Nekromanti Ännu ett knasigt projekt

Krille

Super Moderator
Re: Hojotoho!

"Jag har helt enkelt svårare att passa in vikingar i ett modernt samhälle"

Visst, det kan jag köpa, men nu är det inte ett modernt samhälle som vi talar om. Det är en rymdfarande kultur, långt bortom dagens samhälle. Då inträder två möjligheter:

1) Spekulation och önsketänkande: åh, så upplyst den framtida världen kommer att vara, inget krig och alla är snälla. Ja, utom när Jean-Luc Picard måste göra något åt saken, men det räknas inte för Picard är en hyvens kille.

2) Rena rippar: vi har en massa coola rymdjapaner, rymdromare, rymdamerikaner, rymdvikingar, och ingen kan säga att vi har fel för att det är trots allt i framtiden. Möjligen kan de säga att romulans är rymdromare med spetsiga öron och klingons är rymdvikingar med sköldpadda i pannan, men ingen kan säga att det är fel.

Saxifrage

Hero
Suck...

Mangainspiration i drivor, plastig rymdopera och nu... asagudar? Vad hände egentligen med mannen som gav oss lysande hard-SF och briljant, lågmäld postapokalyps? :gremsmile:

WW2-rollspel skulle dock vara rätt intressant. Hittills har vi väl inte sett någon som egentligen lyckats göra krigsrollspel till mycket mer än en illustrerad skolbok. Reservation dock för att hämningslöst romantiserande av krig ibland kan bli lite svårsmält.

Krille

Super Moderator
Re: Suck...

"Mangainspiration i drivor, plastig rymdopera och nu... asagudar? Vad hände egentligen med mannen som gav oss lysande hard-SF och briljant, lågmäld postapokalyps?"

Ge mig två år till så ska jag väl komma att uppskatta tunnelröj och kajalångest också. :gremgrin:

Se på det så här: nu har ni inte bara fått lysande hard-SF och lågmäld postapokalyps, ni har dessutom fått plastig rymdopera! Snart kommer en variant med choklad också!

Sensmoral: Krille gillar inte bara hard SF och postapokalyps. Han gillar manga, rymdsåpa, medeltid, asagudor, japanska skolflickor och rävsvans också!

Mask_UBBT

Hero
Re: Suck...

"Sensmoral: Krille gillar inte bara hard SF och postapokalyps. Han gillar manga.... [snippeti]... japanska skolflickor..."

Nu skrämmer du skrämmer mig... ó.ò