Nekromanti Är Batman bög?

chrull

Stockholm Kartell
Re: Och vinnaren är...

MrG said:
Jag skulle säga att det är i nivå med Northstar, men saknar anspelningar i dryga hundra nummer. Däremot så är det en mycket mer etablerad karaktär än senast jag såg DC outa någon manlig superhjälte (vilket för mig var Frostbite). DC känner nog också att de redan skrämt bort alla Green Lantern-fans som har extrem bögskräck när Kyle Ryner hade en kompis som kom ut genom att stöta på honom.

-Gunnar (saknar tid att hänga med i serier som förr)
Sedan dess har ju Midnighter och Apollo hunnit dyka upp, gifta sig, adoptera barn och nu i rebooten hittat kärleken igen.

plus 15 flator då, men de är uppenbarligen inte lika intressanta att skriva nyheter om.

MrG

Swashbuckler

chrull said:
Sedan dess har ju Midnighter och Apollo hunnit dyka upp, gifta sig, adoptera barn och nu i rebooten hittat kärleken igen.
Har de incorporerats i DC-universat nu?

-Gunnar (ur loopen uppenbarligen)

Gurgeh

The Player of Games
Staff member

MrG said:
chrull said:

De kom väl med i den stora rebooten för cirka 8 månader sedan som medlemmar i Stormwatch. (Jag har inte läst något nummer -- det enda jag vet är att jag sett en ny design på Midnighter där han har en spik på hakan som ser ut som ett rätt töntigt skägg.)

/tobias

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Gurgeh said:
De kom väl med i den stora rebooten för cirka 8 månader sedan som medlemmar i Stormwatch. (Jag har inte läst något nummer -- det enda jag vet är att jag sett en ny design på Midnighter där han har en spik på hakan som ser ut som ett rätt töntigt skägg.)

/tobias
Det där har jag dålig koll på, men hela Wildstormuniversat, med Stormwatch, Gen 13 och Authority veks ju in i DC Universe som "Earth-50" i samband med 52...

...or so Wikipedia tells me.

chrull

Stockholm Kartell

MrG said:
chrull said:

Japp. Martian Manhunter är numera medlem av
Stormwatch tex. Och Midnighter slåss mot Grifter.
Alla från första "New 52" ska utspela sig i samma värld "New Earth", vilket är lite märkligt med tanke på att Stormwatch vakar i hemlighet över världen och håller sig gömda från tex JLA. Men när de träffar på en Red Lantern är de helt lost... (fast jag gillade skarpt när den röda ringen blev helt till sig när den fick syn på Midnighter... SO MUCH RAGE!).

Riktigt illa blir det också när serier som Swamp Thing ska dela plats med Frankenstein Agent of SHADE. Eller när Justice League Dark får vampyren Andrew Bennet från I, Vampire med som medlem (tillfälligt hoppas jag) och när de hittar en karta som ska leda till Books of Magic...

Vi har alltså en blanding av gamla DC, gamla Vertigo och gamla Wildstorm.

Om man är intresserad av att hoppa på så har det nu släppts 9 nummer av de flesta tidningar, man behöver inte mycket förkunskap för att börja läsa dem, men viss kännedom om huvudpersonerna kan vara trevligt. Jag rekommenderar:

Animal Man (snygg, bra. Hör tematiskt ihop med Swampthing och kommer det inte en asball crossover om kriget mellan The Green, The Red och The Rot snart så blir jag besviken...)
Aquaman (Aquaman är okej, men ingen favorit. Han var alltid den töntiga tidigare, men både i Januari och februari sålde Aquaman bättre än något Marvel släppte...)
Batman and Robin (Förhållandet mellan Bruce & Damian är det mest intressanta i Batman just nu)
Batwoman (kanske den snyggaste av alla nya DC-serier)
I, Vampire (var en annorlunda serie som kanske funkat bättre om man inte blandat in Batman och JLD...)
Justice League Dark (Ett Justice League med Zatanna och Constantine? Varför inte.)
Stormwatch (Midnighter, Apollo, Jenny Quantum... )
Swampthing (Bra än så länge)