Nekromanti Är det någon mer som vill se svenskt vampire?

Organ

Out of time, out of mind
Spoilers "Låt den rätta komma in"

Det finns ingen direkt äventyrargrupp
Jag vet inte om jag håller med om det. Alkisgänget, av vilka flera blir vampyrens offer, skulle mycket enkelt kunna ersättas av spelarfigurer. De t.o.m. delvis beter sig som sådana, då de, när de inser att det ligger en hund begraven, faktiskt börjar gräva i de mystiska händelserna.

Det är för mig lite mysko dock att du tar upp "Låt den rätta komma in", då jag de senaste två veckorna, pga jobbet, åkt igenom Blackebergs centrum två gånger om dagen och varje gång undrat vilken klätterställning det var som Eli satt i. :gremshocked:

/Anders

Storuggla

Champion
Re: Spoilers "Låt den rätta komma in"

"då jag de senaste två veckorna, pga jobbet, åkt igenom Blackebergs centrum två gånger om dagen"

Turist!

Storuggla, hjärtligt trött duvorna på plattformen

Sodivra

Champion
Re: Spoilers "Låt den rätta komma in"

Visst, strikt sett så finns det väl det, men jag tror att man skulle missa själva essensen i boken om man bara såg allt ur alkisarnas ögon.

Ett svenskt Hunter istället kanske? :gremwink: Jag hamnade i en diskussion med en av mina spelare om ifall det gick att spela Hunter i Sverige. "Vadå, ska man springa runt på avenyn och lägga Cleave då? Roligt!" sade denne surt. Jag hade inget bra svar. :gremtongue:

(Cleave är en gåva som låter rollpersonen trolla fram ett glödande närstridsvapen)

Själv har jag kollat mig omkring efter makabra mord i Blackeberg på 80-talet, men till min besvikelse (!) inte hittat några. Författaren avslutar ju boken med att allt i den har hänt, fast inte på det sättet. Jag antar att han var mobbad som barn, men fick hjälp av en ny vän att slå ifrån sig.