Re: Är Sverige för smalt?
Jag tycker förstås att det ska stå var och en fritt att starta en sajt där man diskuterar vad man vill -- självklart!
Men jag undrar lite hur ni resonerar när det gäller svenska indiespel. Vilka svenska spel ska ni inte ha med på en eventuell lista? Vilka spel- och spelmakarperspektiv ska inte få plats på en eventuellt sajt/ett eventuellt forum?
Jag tror generellt att det är en väldigt bra idé med en portalsajt för sveriges alla spelmakare med ordentlig info för vanliga spelare, andra spelmakare och för butiker som eventuellt vill ta in spel. Men jag är inte säker på att det är det bästa för hobbyn just nu att dela på sig. Sen behöver man varken hålla med om detta eller för den delen bry sig om hobbyn
. I'm just saying ...
Finge jag önska något vore det alltså en stor, ny portalsajt med info om spelen och hur man beställer, där precis alla svenska rollspel är med, stora som små. Teoretiska, praktiska eller vad det nu kan vara för rollspelsdiskussioner tycker jag sedan är roligast om det förs på olika bloggar som det står var och en fritt att sätta upp själva eller nyttja de tjänster som finns (blogspot, wordpress etc), men som det länkas till från portalsidan. Då finns det utrymme för olika debattklimat på olika bloggar också, något som jag tycker saknas på wrnu. Och jag tror att det får hobbyn att se större och intressantare ut än om den enbart är koncentrerad till ett fåtal större sajter.
Den som har en blogg som jag har missat kan för övrigt pm:a mig så ska jag lägga till den i listan på oktoberlandet.se. Alla välkommna.
Hälsar
Christian