Därför att det här forumet älskar definitionsfrågor. Gränsdragningar och kategoriseringar är kattmynta för oss.Tydligen är svaret ja som jag läser tråden, så frågan är varför vi fortsätter att posta inlägg.
Last edited:
Därför att det här forumet älskar definitionsfrågor. Gränsdragningar och kategoriseringar är kattmynta för oss.Tydligen är svaret ja som jag läser tråden, så frågan är varför vi fortsätter att posta inlägg.
Alltså det är ju inte en viktig fråga. Men det är en rolig fråga.Därför att det här forumet älskar definitionsfrågor. Gränsdragningar och kategoriseringar är kattmynta för oss.
Vi får dessutom vara glada att diskussionen fortsätter trots att folk googlat fram svaret.Och vafan det är väl ett skäl gott som något att diskutera?
Du menar en köttsemla?Jag tycker att vi redan har fått det korrekta svaret i tråden: Ett diskussionsforum är ett exempel på social media, men det är inte vad folk tänker på när de talar om social media.
Precis som hamburgare och macka.
Du menar en köttsemla?
Innan begreppet uppfanns, kanske.Nej det tycker jag inte
Forum är från tiden innan sociala medier uppfunnits.
Problemet är att SoMe också är en PR-plattform. De flesta som bemödar sig att kalla sin personliga vänskapsplattform för "social media" jobbar nog på nått sätt med det.Sociala medier är där man snackar med sina vänner (och fiender) online. Det verkar vara en rätt fungerande definition eller åtminstone beskrivning.
Man blir ju nyfiken på ämnet . Ett hemligt planerat byte till T20 i Kopparhavets hjältar?"ankan Mogger menar att det hela är ett missförstånd" när nyheten basuneras ut i gammelmedia!
Rollspelsverket manar till tystnad. ""Det är locket på" säger nån i Vrållådan"Man blir ju nyfiken på ämnet . Ett hemligt planerat byte till T20 i Kopparhavets hjältar?
Så är även detta forum. Jag har en länk till ett rollspel jag gjort som kanske kan hjälpa, annars?Problemet är att SoMe också är en PR-plattform.
Vi kanske behöver en tråd för definiera PR, men visst Min tanke var att wrnu knappast omfattar plattformar som en Social Media Manager lägger vikt vid. Så betydande PR-plattform snarare.Så är även detta forum. Jag har en länk till ett rollspel jag gjort som kanske kan hjälpa, annars?
Men tex rollspels utgivare som Fria Ligan gör det.Vi kanske behöver en tråd för definiera PR, men visst Min tanke var att wrnu knappast omfattar plattformar som en Social Media Manager lägger vikt vid. Så betydande PR-plattform snarare.
Gör de verkligen det? Har FL ens en SoMe Manager? Och är wrnu:s läsare en betydande del av kundkretsen?Men tex rollspels utgivare som Fria Ligan gör det.
De hade Boel, men jag tror hon slutade. Menade mest att företaget använder rollspel.nu som kanal.Gör de verkligen det? Har FL ens en SoMe Manager? Och är wrnu:s läsare en betydande del av kundkretsen?