Då kan vi klubba igenom formuleringen med 12 röster mot 0
(och jag kan i efterhand konstatera att jag kanske borde ha röstat själv...)
Då kan vi gå vidare till budgetfrågan.
Som jag ser det är huvudfrågan om vi vill vi sätta snävare ramar för hur styrelsen kan fördela de ekonomiska tillgångarna utöver de direktiv vi just röstat igenom. D.v.s om vi skall öronmärka någon summa pengar till något?
För närvarande skulle det i sådana fall vara om vi vill öronmärka pengar till arbetsgruppen för att synliggöra drop-in-rollspel på konvent; samt om vi vill öronmärka någon summa som inte skall gå till den projektet, utan finnas tillgängligt till eventuellt andra saker. Men det kan också vara en öronmärkning till en del av ett projekt en arbetsgrupp håller på med, eller något som sträcker sig över flera arbetsgrupper.
Vill årsmötet att det skall sparas undan pengar till efterkommande år är det något som skall in i budgeten också.
Fasta utgifter hade hamnar i budgeten, men det närmsta en fast utgift som vi har är bank-kontot, vilket Sverok betalar åt oss.
Finns det pengar i föreningen som inte är öronmärkta, eller att vi på annat sätt satt upp direktiv i budgeten, blir det styrelsens beslut över hur de fördelas inom de ramar som redan sats.