Nekromanti Återintroducera folk till hobbyn

chrull

Stockholm Kartell
Re: Rapport

Cybot said:
弾幕 said:
Förövrigt har jag alltså nu en vecka på mig att placera ut staden, Tornet i Tower of the Stargazer på en karta och eventuellt bestämma mig för vad mer jag kan placera i närheten.

Vad är ett bra tyskt namn på Pembrooktonshire? Och vad odlar man i södra tyskland som kan ersätta majsen vid en viss fågelskrämma?
1. Waldsdorf? Det finns ju ingen kust i södra tyskland, så en direktöversätning hade ju inte funkat (pembrooktonshire är fö ett riktigt kasst namn på en stad. Ett shire är ju ett område!).
2. Solrosor, Solrosor är höga och kan antingen vara en symbol för idyll eller rent ut sagt creepy (de vänder sig efter solen, men om de börjar vända sig efter dig?).
Pembrooktonshire-namnet är menat som en parodi, samma äventyr innehåller en munk som heter Benedict Onions.

Waldsdorf är såklart ett fantastiskt namn. Solrosor är också ett skitbra alternativ. Tackar tackar :gremsmile:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk

Låter som en kanonbra start. Så pass bra att jag blir lite avis. :gremsmile:

chrull

Stockholm Kartell

Så var det dags för spelmöte 2.

Nedan följer lätta spoilers till Tower of the Stargazer. Läs inte om du tänkte spela det snart.

Utan större besvär lyckas gruppen ta sig fram till den "excentriske mannens" torn, ute i Scharzwald. De passade desutom på sig att köpa en åsna att avlasta dem lite. Horst Braun, gruppens väldigt kataloske cleric blir avlider när han försöker öppna dörren till tornet. De övriga två släpar med sig hans kropp och beger sig tillbaka till närmaste by. De hittar en äventyrslustande man med prydlig mustasch, Günther som hans ersättare. Günther är född i magins tecken, vilket betyder att han kan kasta magi med en hand och skjuta pistol med den andra. Han är också inte alls katolsk, utan "allergisk" mot heligt vatten (dvs en Magic Born/Dabbler/Elf).

Tillbaka till tornet lyckas de den här gången ta sig förbi den livsfarliga entréporten, in i foajern och spenderar mycket tid med att utforska dörrarna de hittar. Särskilt en av dem, som konstant droppar blod ur nyckelhålet. Efter diverse utforskande hittar de en låda med fingrar i. Lådan är märkt "Fingrarna av en Musikant som berättade historier om Fjärilar" men de lyckas inte riktigt lista ut ett bra användingsområde för dem. Senare hittar de också en gammal skäggig man som påstår att han suttit fast i den där saltcirkeln han står i nästan ett hel århundrande. Han erbjuder dem lite pengar för att släppa ut honom, men Horsts tragiska bortfall har gjort dem lite skeptiska. När han snart börjar hota dem istället och verkar förbereda sig för att kasta ond magi på dem så väljer Schartzenberg, gruppens krigare, att helt enkelt skjuta gubben. Det går bra, men tyvärr skadar det saltcirkeln och häxmästaren är nu fri. De kommer på att det vore lämpligt att brotta ner gubben så att han inte kan förhäxa dem, men han visar sig vara lite segare än vad de trott. Innan de hinner avbryta honom har han alltså ihjäl dem med lite magi.

TPK alltså. Jag var lite rädd för att de då skulle tröttna, men de gjorde helt enkelt nya rollpersoner och är nu sugna på att överleva lite längre.

Nu får jag se vad jag ska hitta på. Funderar på att placera nästa grupp på de brittiska öarna. No Dignity in Death, Death Love Doom, The God that Crawls, Tales of the Scarecrow eller The Monolith From Beyond Space and Time är alla möjliga.

Better Than Any Man får helt enkelt vänta lite. Vilket är bra för att jag tror jag kommer behöva några veckor på mig för att faktiskt veta hur fan man ska starta den kampanjen.