Det är precis det jag varskott dem och frågat om, för som det är nu kan jag själv inte skicka ut något nytt.anth said:Själva återregistreringen verkar ju fungera - problemet är att jag inte har fått något återregistreringsmail.
Finns det någon möjlighet att skicka om själva återregistreringsmailet?
Svar ja.solvebring said:Jag kan inte skicka ut nytt mail förrän en månad efter första mailet om det ligger obesvarade mail kvar i systemet.
Dock verkar det funka...?! För !Paxen hade ju åtterreggat sig den 10:e?!
Då måste det vara fler personer som missat sina mail antar jag...?!Paxen said:Svar ja.solvebring said:Jag kan inte skicka ut nytt mail förrän en månad efter första mailet om det ligger obesvarade mail kvar i systemet.
Dock verkar det funka...?! För !Paxen hade ju åtterreggat sig den 10:e?!
Jo, precis. Jag kommer helt enkelt att göra det jag kan nu. Fast skulle det visa att jag inte kan nå en viss person även om jag mailat och ringt så kommer jag att avsluta det medlemsskapet därefter. Antagligen pekar det mot att jag kommer att försöka kontakta personen vidare efter det för att höra om förnyat medlemsskap, men jag kommer att ta bort de som inte svarar nu så att vi kan gå vidare med våra protokoll och uppgifter för i år.Pilzeman said:Nog för att man inte ska överge sina små medlemmar, men vad händer om folk inte återregistrerar sig? Vi kan väl inte gärna fastna i nån sorts limbo; jag menar, man kan ju bli medlem när som helst under året?
Det verkade fungera bättre - jag ska vara återregistrerad.solvebring said:Nå, jag har gått vidare manuellt. De som inte fått något mail tidigare bör ha fått ett ifrån mig. I det ska det finnas en länk för att återregga sig så att allt blir korrekt för i år.
Man måste förnya sitt medlemskap i samband med årsmötet - gör man inte det är man inte längre medlem.Pilzeman said:Nog för att man inte ska överge sina små medlemmar, men vad händer om folk inte återregistrerar sig? Vi kan väl inte gärna fastna i nån sorts limbo; jag menar, man kan ju bli medlem när som helst under året?
Japp, det är du. Ja, faktum är att flera sagt detsamma och redan gjort genomförd återreggningen med framgång den här gången. Jag vet inte vad som kan ha hänt sist - något strul med systemet antagligen. Men nu så!anth said:Det verkade fungera bättre - jag ska vara återregistrerad.solvebring said:Nå, jag har gått vidare manuellt. De som inte fått något mail tidigare bör ha fått ett ifrån mig. I det ska det finnas en länk för att återregga sig så att allt blir korrekt för i år.
Du har gjort ett dunderjobb!solvebring said:Okej, nu har jag jagat folk utav bara helvete men det är inte många av de som ännu inte hört av sig som tagit notis, trots två mail, G+:ande osv.
Till veckan avskrivs alla de medlemmar som inte brytt sig om att göra återregistrering. Jag kan inte annat göra för att ordna en komplett och giltig medlemslista inför detta verksamhetsår. Sorry.
Jo precis, man kan ju bli medlem när som helst igen. Så det är ingen fara med det. Nå, berörda parter har nu även fått ett PM här också. På måndag sätter jag igång med utrensningen så att vi därefter - med komplett och giltlig medlemslista - får fart på protokoll, rapporter osv.Pilzeman said:Nog för att det är tråkigt att bara tappa folk – de har ju inte ens sagt att de inte vill vara kvar, de har bara inte varit nåbara alls – men jag tycker ändå att det är lite onödigt med fogde-inställningen. Om folk inte svarar efter försök i ett par olika kanaler räknar man dem som inte längre medlemmar, no hard feelings. Kommer de sedan tillbaka blir de medlemmar igen.
Hahaha!anth said:Du har gjort ett dunderjobb!solvebring said:Okej, nu har jag jagat folk utav bara helvete men det är inte många av de som ännu inte hört av sig som tagit notis, trots två mail, G+:ande osv.
Till veckan avskrivs alla de medlemmar som inte brytt sig om att göra återregistrering. Jag kan inte annat göra för att ordna en komplett och giltig medlemslista inför detta verksamhetsår. Sorry.
Jag föreslår att vi byter namn på din post - från kassör till fogde.
Ingår PM i »osv«?solvebring said:Okej, nu har jag jagat folk utav bara helvete men det är inte många av de som ännu inte hört av sig som tagit notis, trots två mail, G+:ande osv.
Japp, som jag skrev ovan till Pilze i förbigående så har nu även PM skickats ut.Dante said:Ingår PM i »osv«?solvebring said:Okej, nu har jag jagat folk utav bara helvete men det är inte många av de som ännu inte hört av sig som tagit notis, trots två mail, G+:ande osv.
(Om inte så föreslår jag alltså även PM som möjlig kontaktväg.)