Nekromanti Öl

Nightowl

Champion
Trivia i rollspel

Det är roligare att studera öl än mycket annat!

Det här meddelandet är faktiskt "on topic" då det handlar om spel, och säkert kan appliceras på Drakar: genuina kunskaper om vad som helst är nyttiga i rollspelsskapande (vilket jag anser att även spelare ägnar sig åt). Det är bara mer sällan de om öl blir nyttiga än de om vapen. :)

Och kom inte och säg: "Men alltså allting skall väl inte vara som i verkligheten ju..." Det behöver det inte alls, men nog faen är det strongare fantasy att säga: "I verkligheten kan man inte jäsa svamp och bli full på det, men det kan man i min fantasyvärld." än att säga "Öh, man kan säkert göra öl på svamp, så det kan man i min fantasyvärld." Jag menar, i det första fallet _vet_ man ju att det är fantasy... ;-)

Nightowl
Grand Poobah of the Church of the Polyhedral Bastard

hatten

Swashbuckler
Re: Så att man kan brygga eget..

Så att man kan brygga Öl, Maskrosvin, Mjöd.
Det är nämligen lagligt att göra och gott att dricka.. *hmm* okej kanske inte Maskrosvinet även om det var gott så Uj va mycket gaser man fick av den.. *ryser*..

Men jag har gjort Öl hemma det var gött och jag har vänner som gjort mjöd och DET vart godare..

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...

Bela

Warrior

"Men jag har gjort Öl hemma det var gött och jag har vänner som gjort mjöd och DET vart godare.."

Du tror inte att du kan få tag på receptet till mjödet? Jag har letat efter ett bra recept ett tag nu.

Bela

Hasse

Hero
Det beror väl på.

Någon kanske vill spela köpman som handlar med öl. Lite fakta om öl är då nödvändig. Världen blir lit mer levande av det oxå tycker jag. Det blir lite tråkigt om spelarna oavsett var i världen de befinner sig bara kan beställa en sort öl.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-02-07 22:19.</EM></FONT></P>

hatten

Swashbuckler

*hrmm* Nix han vill inte GE MIG receptet *mutter*

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...

Marisander

Veteran
Svampöl är inte så gott. Men när dvärgamännen tänker på sina skäggiga fruar brukar de kunna klämma i sig en kagge eller fem innan de går hem.
Mitt personliga omdöme är dock att svampöl är helt acceptabelt, om någonsin har druckit sur jakmjölk.

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Men när dvärgamännen tänker på sina skäggiga fruar brukar de kunna klämma i sig en kagge eller fem innan de går hem.
*As Garvar*
Håller med där, stackars dvärgarna, gå hem till sina skäggiga fruar, tacka fan för att de hinkar Dvärgaöl.

Och Svampöl, de måste ju vara russkit gått faktiskt. Tänk dig en Kall Lapin Kulta flask 5,2%, släng i ett jäng champinjoner, skaka lite försiktigt och drick.
mmmmmmmmmmmmm va gått, eller?

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"

Krille, han kan...

...svara på allt han. Häfftigt tycker jag, jag vill oxå vara så kunnig som han =).

.........................
Sudda det som stod ovan, höll på att göra bort mig totalt, tur att jag så vad jag skrev =)

"Oderint dum metuant"

Lättöl till Starköl. [O/T]

Jag fick en liten flaska men slår i en hel 75:a, sen fyller man en back lätt öl med lite sån sprit, delar upp den på 20 pavor. Det blir då Starköl, det måste ni prova, ja ni som inte provat alltså, fy fan vilken god öl. As gott.

"Oderint dum metuant"

Nightowl

Champion
Re: Trevlig...

Det är tagit från _verkligheten_! Det rörde ungerskt plommonbrännvin, inte svampöl, men...

Nightowl
Grand Poobah of the Church of the Polyhedral Bastard

Ahh, mer svar i den stilen. Forumet kan behöva lite humor med tanke på alla personliga påhopp och liknande.

/Gloria Excelsior, som anser att svampar skall ätas inte drickas. Antagligen förstör alkoholen psilocybinet....