Nekromanti Övernaturliga egenskaper.och feticher.

Eleas

Hero
Re: Nu lugnar vi ner oss!

"Poängen är snarare, att det inte ska finnas någon "gud level 1"-definition, av den orsaken att gudar är så pass mäktiga att de faller utanför vad Eons, eller något annat rollspels, regelsystem kan hantera! Just därför blir "gudsdefinitioner" definitivt meningslösa, eftersom alla försök att kvantifiera och definiera det gudomliga i Eon endast framstår som larvigt."

Jag förstår att det var vad du menade. Att det automatiskt skulle vara Torgulfs åsikt från början var... mindre självklart.

"För övrigt lägger vi ner pajkastandet, eller oxå avslutar vi den här diskussionen!"

Låter som ett adekvat förslag.

--Björn

Eleas

Hero
Re: Oundvikliga?

"Med andra ord kan du helt enkelt inte acceptera att en elefant är överlägsen en myra och att en annan elefant kan vara överlägsen den första elefanten? Kalla det "elefant level 1" eller "elefantare" och vrid på det hur mycket du vill men principen förblir fortfarande densamma."

Din analogi hade endast funkat om en myra på något sätt haft möjligheten att transcendera till att bli en elefant.

"Förutsättningen för allt det där är förstås att man utgår från den officiella Eon-linjen,"

Den officiella Eon-linjen verkade väldigt grumlig, och har inte fastställts förrän, mig veterligen, Schamaner-modulen går i tryck.

"vilket jag inte ens orkade slösa inläggsutrymme på med att förtydliga. Själv drar jag mig ur nu, då jag har svårt att ta någon som endast är ute efter att provocera på allvar."

Jag föreslår att du slutar tolka inlägg på det sätt som lättast låter dig uppbåda massiva mängder av moralisk indignation. Tro mig, det underlättar.

--Björn, irriterad på personer som vill bli förolämpade

Pets

Veteran

Kan man inte ens binda en "stor" gud till något om man är jätte många som hjälper till? Det borde ju gå eftersom myror i antal kan döda en människa om de bara får tid till att göra det.

Och vad kan gudarna göra utifall att man försöker? :gremsmile:

Eleas

Hero

"Kan man inte ens binda en "stor" gud till något om man är jätte många som hjälper till? Det borde ju gå eftersom myror i antal kan döda en människa om de bara får tid till att göra det.

Och vad kan gudarna göra utifall att man försöker?"

A-ha! Det ver exakt något i den nivån jag önskade mig! Ett synsätt som inte kategoriskt underminerade alla försök att tänka utanför lådan.

Liksom, hey, visst leder sådana här diskussioner till mycket intressantare slutledningar och idéer än ett uttråkat "det gårn'te"?

--Björn, som föredrar svårforcerade dörrar framför ogenomträngliga murar