Nekromanti Überschkattnung

krank

Går ondskans ärenden
Re: Überschkattnung

I vilket fall hör politisk propagande inte hemma i skolan. Vare sig höger-, eller vänsterinriktad.
Du anser alltså att man inte t.ex ska läsa om hur olika politiska ideologier utvecklats och spridit sig osv? Eller hur t.ex marx' läror förvanskades i händerna på vissa ryska herrar och sedan använda i propagandasyfte?

Jag tycker att sådant hör till samhällsvetenskap och historia, och absolut kan/borde knytas till svenskundervisningen också. Att studera politisk propaganda kan aldrig vara fel.

(och nej, nu menar jag ingalunda att Stridberg var vare sig marxist, leninist eller stalinist. Det var ett exempel, lev med det.)

Edit: och jag menar inte att likställa pedofili med risig politisk åskådning. Det var bara en aningen färgstark jämförelse. Lite osmidig, det medges så här i efterhand.
Inga problem. Jag brukar annars vara den första att likställa t.ex kapitalismen med fascismen eller nazismen...

Svarte Faraonen

ром и смерть
Slut på diskussionen

Den här diskussionen är över. Ska ni nödvändigtvis diskutera politik, gör det på OT-forumet. Detta är varken tråden eller forumet för det.