Re: Sno och sno
<strong>Liten inledning:</strong> Nu har jag följt den här (och de andra) debatterna och faktiskt hållt mig från att skriva några inlägg eftersom jag känner att hela diskussionen är urbota dum. Men ju mer jag läst desto mer engagerad har jag blivit. Ibland har jag blivit glad och ibland har jag blivit arg, detta är ju bättre än Savannah.
<strong>Nu till inlägget:</strong> Neotech är ett genrerollspel (actionfylld cyberpunk). För att hålla sig till en genre måste man tillhöra en genre. Detta gör man enklast genom att använda samma termer och begrepp som övriga i genren.
Det man gör är något så paradoxalt som att man lånar av varandra för att behålla identiteten. I cyberpunk lånar man friskt av varandra, som framgått av den här tråden och likaså inom fantasy, som framgått av denna och andra trådar. Allt för att cyberpunk skall vara och förbli cyberpunk och fantasy skall vara och förbli fantasy.
Ärligt talat, jag begriper inte varför det skulle vara mer fantasilöst att sno från en ny bok eller ett nytt datorspel än att sno det från en gammal mytologi. Snott som snott, liksom.
Håller fullständigt med, men sen kan man göra det snyggt eller så kan man göra det fult. Men en sån debatt är meningslös (vilket det hittills ibland har spårat ur till) och en sån vill jag inte ge mig in i.
/Mmm
So many assholes, so few bullets.
- Dirty Harry