Nekromanti återkommande misstag

Basenanji

Postd20modernist
Re: Assembler ett måste! (OT)

Sagt som björnen Baloo: " Tjo inte att..."

Trobis- du är också ett teknikgeni med nada förståelse för oss anti-teknister.

Alltså, jag är säker på att det din kompis inte visste att det fanns något som hette kylning i en dator.

Det ytterst märkliga är att de som nu har gjort IE inte förstår att man ska kunna backa på en websida. Jag menar att jag inte förstår är en sak, jag är en idiot i sammanhanget, men programmerarna på Microsoft?

Nej, Borlänges coolaste programmerare, det är och förblir din och dina kollegors jobb, att varsamt men bestämt, programmera så att tom användare som jag inte kan klanta till det. Men det grejar du! :gremwink:

/Basenanji, som faktiskt sökte till Data- och systemvetenskap, i ett väldigt, väldigt, vääääldigt svagt ögonblick. Som tur är kom jag inte in. Phew!

Basenanji

Postd20modernist
Jag

Usch- jag står för många misstag av så olika art.

Men nu, märkligt varför egentligen, bad du om det så:

Jag blir arg och upprörd för minsta lilla. .

Jag skriver tunga, obegripliga texter som försöker vara djuplodande utan att lyckas.

Jag skriver utan att någon förstår vad jag menar och det slutar med att jag och Krille (ibland flankas han av Walium) sitter uppe i nattliga diskussioner som inte leder någonvart alls.

Okej, nog med självkritik. En sak som jag skulle vilja att fler blev intresserade av här på wrnu är att:

*Kunna försöka betrakta sina egna åsikter och föreställningar kritiskt. Att man själv anser en sak behöver inte vara liktydigt med att det är det bästa. Har du alltid rätt? Är det alltid bra att vara nöjd?

*Vara snälla. Så enkelt. Vara hyggliga mot varandra och komma ihåg att det vi älskar är en liiiten liten hobby som intresserar ett fåtal. Denna lilla grupp hånas dessutom oupphörligen av alla andra, så vi är redan från början losers.
Synd då att vi inte kan hålla ihop trots att vi inte gillar varandras favvo-spel. Den här skopan riktar jag åt alla som nångång har tagit i för hårt i onödan. Vilket inkluderar mig själv.

/Basenanji som ska skärpa sig!

Troberg

Sinister eater
Re: Assembler ett måste! (OT)

Nej, Borlänges coolaste programmerare, det är och förblir din och dina kollegors jobb, att varsamt men bestämt, programmera så att tom användare som jag inte kan klanta till det. Men det grejar du!
Självklart kan vi fixa det så att det blir bättre, men då får vi på fan för att vi inte lyssnar på användarna (av användarna och av bossen). Lyssnar vi på användarna så blir det inte bättre, men vi får inte på fan för det.

Vad gör man? Enda sättet att lösa det är faktiskt att användarna börjar ställa krav. Om inte bossen ser att användarna kräver kostsamma utvecklingsinsatser så blir det inga kostsamma utvecklingsinsatser gjorda. Så länge som användarna inte frågar efter vilka fläktar som sitter i en dator utan köper datorn som är en femtilapp billigare så smackar tillverkarna i de billigaste skitfläktarna de kan få tag på. Det är uttjatat, men det är faktiskt den som köper en vara som har makten att påverka den genom att kunna ta sina pengar till konkurrenten om man inte är nöjd.

Det går inte att göra som någon puckad journalist föreslog (fritt citerat ur minnet): "Det är så krångligt att köpa dator med Megabytes och RAM och MHz och sånt. Varför kan det inte bara stå 'Dator med skrivare' i annonserna?". Undrar om hon skulle köpa 'Bil med släp'? Man kan förenkla till en viss gräns, men passerar man den så finns det inte längre något meningsfullt kvar av innehållet.

Troberg

Sinister eater
Sorry

Svarade innan jag läste det här. Lägger ner nu.

Fast egentligen gäller resonemanget precis lika mycket för rollspelsprodukter.

Rising

Vila i frid
Re: Får man klaga på andra?

Jag ogillar när andra skriver att de kan "slå ned" mina argument utan att överhuvudtaget ge exempel på vilka argument som tydligen är så tunna.
Får jag också? Får jag också?

Alltså, jag kan lugnt komma på fem solklara sätt att banka ur så mycket testosteron ur dina försök till argumentering att dina trådar skulle börja bära handväska, vilja tala om "känslor" och gå på muggen två och två, så jag kan inte för mitt liv se hur du kan tvivla på att Han skulle kunna göra det också.

Alla kan det. Du argumenterar ungefär på samma sätt som du spelar D&D minis: Du är förbannat trevlig när du gör det, och vi värdesätter din närvaro mer än vad jag värdesätter tidskrifterna Tight, Fresh och Barely Legal, men när allt kommer kring så suger du på det.

Jag tyckte Han var rolig. Tungan i kinden, gott folk. Han menade inte så mycket med det. Läs, garva, ta det med en axelryckning, eller köp lite Midol och koppla av medan du läser senaste numret av Cosmopolitan. Liksom, det är alternativen.

Eller, tja, jag hade inte förväntat mig att Gardener eller någon annan frikyrklig snubbe skulle garva åt tråden (äh, jag driver med honom. Gardener är skön, men man kommer inte ifrån att han är bra snarstucken här på forumet), men du, Vitulv, håller ju själv högt i tak i dina trådar. Om det är några som gillar sånt så är det ju du och jag, så vi borde vara lite mer laid back och bjuda på sådana här skämt.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Får man klaga på andra?

Ok, jag borde kanske lära mig att softa lite mer. Jag börjar bara tröttna på att folk beskriver mig som en karikatyr här på forumet. Framförallt ogillar jag när folk spelar på att jag är ointelligent och dessutom tycker att jag borde "kunna ta det".

Ibland missar jag ironi, särskilt när den inte backas upp med självironi och en handfull smileys. Jag är uppenbarligen dålig när det gäller nyanser.

Att du är oförskämd rinner däremot av mig som vatten på en inoljad porrskådis. Det är typ som att bli kallad idiotfjolla av Alexander Bard.

- Vulf