Nekromanti 03(1)or, vad gör ni den 18:de

G

Guest

Guest
Börjar Götet bli avbefolkat? Jag har inte sett någonting vettigt hända här på riktigt länge.
Tyvärr har jag tenta plugg samt period fram till den 18:de men jag undrar om någon vill gå o fika någonstans i Vasagatan eller närliggande, annars är giltiga alternativ laserdome eller painball (inte paintball).

seinet

Swashbuckler
Well, att inget händer är väl för att vi som försöker fixa något tappar lustan när ingen annan vill, i söndags skulle det exempelvis varit forumsadventsfika men med bara en intresseanmälan så ställdes det in.

Vad sjutton är "Painball" för något? Paintball med solida kulor istället eller vadå? :gremwink:

/Seinet Wintermute - Är på ifall något arras

Helmgast
Re: 03(22)or, vad gör ni den tjugonde?

Den tjugonde är jag hemma i väst. Kanske ska fika då?

G

Guest

Guest
Well, att inget händer är väl för att vi som försöker fixa något tappar lustan när ingen annan vill, i söndags skulle det exempelvis varit forumsadventsfika men med bara en intresseanmälan så ställdes det in.
Det gällde väl Stockholm, även om det hade varit staden i mitt hjärta (vilket det inte är) så hade det varit timmar och mycket pengar bort inför tentaplugg, kort sagt, det var inte i Göteborg med periferi.

Vad sjutton är "Painball" för något? Paintball med solida kulor istället eller vadå?
Jupp, solida gummikulor, man har en väst som skyddar vitala delar och som registrerar träffar åt laget.

G

Guest

Guest

Låter helt okej, problemet är väl att det är dyrt att ta sig till alingsås för gemene man men tar du dig till götet tror jag nog att datumet går att ändra då inte många har anmät intresse.

seinet

Swashbuckler
Nej, det var i Göteborg... jag utmanade dom duktiga och sällskapliga Stockholmarna men förlorade, jävla tråkmånsar här på västkusten: "Nej, vi vill hellre vara hemma och pilla navelludd än att dricka glögg och äta pepparkakor med trevliga medforumiter".

/Seinet Wintermute - Riktigt så negativ kanske jag inte skall vara, det fanns ju i alla fall EN person som tyckte det verkade trevligt

Troberg

Sinister eater
Jupp, solida gummikulor, man har en väst som skyddar vitala delar och som registrerar träffar åt laget.
Med tanke på att 14 personer hittills dödats och hundratals skadats för livet i Nordirland av engelska gummikulor så tycker jag att det låter totalt jävla livsfarligt! Må vara att de är mindre och lättare, men saker kan gå fel.

Helmgast

Jag ska ändå in till NeoKontoret nån dag för att hämta Eon III-boxen, Barbarer & människofolk samt Krigsherren beta. Jag kan ju passa på att fika före/efter.

Det är dyrt ja (över 100:- tur och retur). Synd bara att politik är förbjudet på detta forum. Jag tror nämligen att rollspelsgrupper skulle gynnas om det var billigare att ta sig mellan städer då rollspelare är såpass få att det faktiskt kan vara en nödvändighet.

Annars kan man ju låna lillbrorsans fritidskort och låtsas vara tonåring... =)

G

Guest

Guest
Okej, jag visste inte det, hade jag vetat hade jag nog kommit.
Hoppas att det här är mer tydligt för oss Gbg:are.

G

Guest

Guest
Inte samma sorts gummi för det första, det här gummit är mer elastiskt och lättare än det som finns i gummibollar, sedan är utgångshastigheten begränsad till ungefär halva hastigheten av paintball kulor. (om ingen mixtrat med paintball geväret)

Iallafall, det finns träffar som gör riktigt ont, men de undviker man genom att ha vida kläder runt skrevet.

G

Guest

Guest

Det låter trevligt, vilken tid är du där ungefär?

Angående fritidskortet... senaste två åren jag hade det så var jag tvungen att visa leg varje resa på tåget. (man tycker ju de borde ha lärt sig)

King Kromm

Hero
Jag har inte sett detta inlägg tidigare och kan villigt erkänna att jag tycker det är synd med det bristande intresset. Jag bor själv i Kungsbacka (inte långt ifrån göteborg för den oinvigde) och skulle mycket väl kunna tänka mig att dyka upp på något sådant om tillfälle ges nu när man äntligen muckat av sig!

Tyvär är det ju på det viset att man är dum nog att leta efter jobb nu när man äntligen skulle kunna slå på stort och påbörja en rollspelsskrivarkarriär för att så småningom bli jordens största rollspelskreatör genom tiderna... :gremgrin:

G

Guest

Guest
Kan du imorgon eller den 20:de så är det bra, föreslå gärna plats och tid, nu måste jag nämligen eftertentafira med painball, och ja det är försent med det till båda datumen.

Det bristande intresset är väl den största anledningen folk inte upptäcker när det gäller göteborg tyvärr.

King Kromm

Hero
Åkte på jobb och lite annat idag och igår men den 20:onde, dvs imorgon borde det inte bli några problem. Behöver åka till amf4 nån gång under dagen och lämna lite skit men annars är det inget direkt planerat.

Man är ju arbetslös! :gremgrin:

G

Guest

Guest
Då är det väl bara tid och plats som ska bestämmas och vad jag tycker så ska det tidigast vara kl:14 00, och helst inte ett för dyrt fik iövrigt går det nog bra för mig.

King Kromm

Hero
och helst inte ett för dyrt fik iövrigt går det nog bra för mig.
Eftersom jag ungefär en gång i aldreig fikar inne i göteborg så har jag nästan noll koll på fiken där. Men jag är inte den som är den. Har bara ett fik i mitt hjärta och det ligger i Kungsbacka, men det känns kanske omständigt och ta det hela där?!

Vem/vilka var aktuella?

Jag, Zorbeltuss och kanske Avatarex? Eller är jag fel ute?

Och vad tider gäller är det hel lungt med lite senare. Behöver både städa (vilket jag inte orka idag) och julhandla (vilket jag inte hunnit).

Jag skickar ett PM till Zorbeltuss om hur han kan nå mig så det hela går att styra upp. Inte säkert jag når wrnu imorgon innan allr är bokat och klart.

G

Guest

Guest
Jag kommer försöka styra upp det hela imorgon, har någon ommit med förslag då så går vi antagligen på det, det viktigaste är att man kommer upp i bra tid (för mig alltså) så det hinner bli av.

G

Guest

Guest
tid och plats

Vi möts kl 15:00 vid tradition i nordstan (idag den 20:de), är det några som vill hänga på så är det bara att komma då.

Johan K

Gammal & dryg
Re: tid och plats

Hur hadde ni det ???
Hoppas uaf att ni hade det trevligt !!

/ Johan K, som hoppas på att fräsa ner till götet i mellandagarna

G

Guest

Guest
Re: tid och plats

Jo vi hade väl trevligt, men vi blev bara två tyvärr, göteborgare måste verkligen skärpa sig när det gäller forumsaktiviteter, som det är nu så ligger många orter före oss med hästlängder.