Nekromanti 1" hexagonala rutor?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har börjat leka med tanken att återuppta mitt Battletechspelande nu när 25th anniversary-boxen kommit/snart kommer. Massa plastminiatyrer av stora mechs... *dregla*

Nå; en sak som slog mig, var att terrängen i Battletech nog skulle vinna en del på att vara i 3d. Alltså, riktiga höjdskillnader mellan olika hexrutor. (För den som inte uppfattat det så spelas alltså BT på ett hexagonalt rutnät med 1"-hexes).

Spontant vill jag gärna tro att andra tänkt samma tanke förut. Visst kan jag skaffa material och verktyg och sätta mig och göra små 1" hexrutor, kanske någon cm tjocka, men... någon borde väl ha tänkt tanken innan?

Min google-fu sviker mig.

Jag vill alltså ha en hyfsad uppsättning av 1"-hexrutor, som är kring en halv mech höga (typ 10-14mm). Gärna som man kan ställa på varandra. De behöver inte vara målade eller färdiga på något sätt; jag kan flocka och pilla själv. Allt jag behöver är formen.

Om det inte finns - har någon några smarta idéer om material? Vad är 10-14mm tjockt och går att skära upp i 1"-hexagoner? Och kanske slipa till och fixa lite i efterhand. Trä? Nåtslags akryl? Nåt helt annat?

Organ

Out of time, out of mind
Wow! Det där såg ju skitcoolt ut! Hasbros hemsida har dock problem med produktkatalogen för tillfället, så vet du hur stora bitarna är? Passar de för en D&D-mini?

/Anders

Rising

Vila i frid
vet du hur stora bitarna är? Passar de för en D&D-mini?
De är typ samma skala som D&D minis, men humanoider ser aningens mindre och vekare ut än motsvarande Heroscapefigurer, så man vill förmodligen inte blanda (människo)figurer från de båda spelen.

Man kan se en jämförelse mellan några vanliga figurer här.

krank

Rising said:
Heroscapeterräng? Går att köpa separata pack med plastbitar som man klickar samman för att bygga terräng med höjdskillnader.

Ta en titt.
Jo, de där ligger på intresselistan, kan jag säga. Enda problemet är att de ser förbålt plastiga ut, men det kanske man kan överleva tills man orkar leta rätt på nåt eget sätt att tillverka hexrutor...

Möller

Hubert Hortlax
krank said:
Jo, de där ligger på intresselistan, kan jag säga. Enda problemet är att de ser förbålt plastiga ut
Kanske lite avmattning med en drybrush eller en full ommålning skulle råda bot på det?

krank

Möller said:
Kanske lite avmattning med en drybrush eller en full ommålning skulle råda bot på det?
Kanske, och lite flock? Använda dem som nåtslags baser bara, för vidare modifikation...