Nu har jag alldeles nyss klarat ut min tusende quest med min huvudsakliga gubbe i World of Warcraft. Jag har spelat i ganska exakt 27 dygn aktivt på samma karaktär. Under dessa 648 timmar hade jag istället kunnat åka tur och retur Stockholm 64,8 gånger (jag hade alltså fastnat typ i Växjö på vägen hem sista resan), eller tjänat ungefär 40000 efter skatt på min nuvarande timlön (exklusive provision). Jag hade kunnat träna pingis 12 timmar i veckan i ett år och blivit nästa J-O Waldner. Jag hade kunnat städa mitt rum en timme om dagen i nästan två år. Om jag studerat 6 timmar per vecka hade jag kunnat skaffa mig 120 hp i valfritt ämne.
And yet... allt ovan nämnt bleknar i jämförelse med alla fina upplevelser jag haft med mina gilleskamrater. De som pratar om gemenskap i korpfotbollslag kan gå och dra något gammalt över sig.
PS. Jag har inte räknat questarna själv. WoW har ett inbyggt system som håller reda på "Achievments", och 1000 questar är ett av de 745 som nu finns i spel.
And yet... allt ovan nämnt bleknar i jämförelse med alla fina upplevelser jag haft med mina gilleskamrater. De som pratar om gemenskap i korpfotbollslag kan gå och dra något gammalt över sig.
PS. Jag har inte räknat questarna själv. WoW har ett inbyggt system som håller reda på "Achievments", och 1000 questar är ett av de 745 som nu finns i spel.