Svarte Faraonen
Sumer is icumen in
Så, nu när vi har en kassör (men ännu inte firmatecknare; "ja" har inte fått majoritet i någon av omröstningarna än, så rösta!) kan vi ta det här med bankkonto också.
Swedbank drar omkring en femhundring. Det är där vår Nynäsfokuserade förening har sitt konto än så länge.Persson said:Hur ser övriga bankalternativ ut kostnadsmässigt?
Finns det bankkonton man inte kan knyta internettjänster till numera?solvebring said:Jag föreslår ett Sverok Nordea-konto om man nu kan lägga till internettjänster till det. Värt att forska i den detaljen i så fall. Annars så röstar jag för ett bankkonto med just internettjänster så att det blir så smärtfritt som möjligt för mig att ta hand om det. Förövrigt har jag Swedbank privat, så om vi inte kör på Nordea så röstar jag på Swedbank. Det har jag dessutom runt knuten och slipper därmed åka till Arboga.
Det vet jag ärligen inte, men det vore synd och skam om så vore fallet och vi stötte på problem på den fronten.krank said:Finns det bankkonton man inte kan knyta internettjänster till numera?solvebring said:Jag föreslår ett Sverok Nordea-konto om man nu kan lägga till internettjänster till det. Värt att forska i den detaljen i så fall. Annars så röstar jag för ett bankkonto med just internettjänster så att det blir så smärtfritt som möjligt för mig att ta hand om det. Förövrigt har jag Swedbank privat, så om vi inte kör på Nordea så röstar jag på Swedbank. Det har jag dessutom runt knuten och slipper därmed åka till Arboga.
Sverok hade riksmöte i helgen. Det kan vara därför det dröjer att få ett svar från dem.Så, har tagit bort min e-postsignatur eftersom jag misstänker att den möjligen bidrar till att jag kan uppfattas som spam. Har därmed mailat kansliet på nytt.
Jo tack, jag kom på det jag med och Ackerfors meddelade detsamma nu när han svarade. Lite pinsamt, hur sjutton kunde jag glömma en sådan sak? Sverok har ju basunerat ut det... Mja, skitsamma. Nu har jag fått svar i alla fall.Gurgeh said:Sverok hade riksmöte i helgen. Det kan vara därför det dröjer att få ett svar från dem.Så, har tagit bort min e-postsignatur eftersom jag misstänker att den möjligen bidrar till att jag kan uppfattas som spam. Har därmed mailat kansliet på nytt.
/tobias
Man kan lägga till internetbank med den andra blanketten "Tillägg
internetbank" som finns på hemsidan (http://www.sverok.se/forening/oppna-bankkonto/).
Det är jättelätt att ordna, allt ni behöver göra är att fylla i
blanketterna och skicka dem till oss, därefter kontaktar vi Nordea som
sätter upp ett konto. Det tar på sin höjd en månad från att vi får
ansökan till att ni kan börja använda ert konto.
Avtalet är med Nordeas huvudkontor vilket gör att ni inte behöver oroa
er för att bankkontoren inte vill sätta upp det åt er. När kontot väl
finns är det sedan inga konstigheter att använda det.