JABobby Magikern said:Okej. Kan vi godkänna Persson som styrelseordförande? Svara JA/NEJ.
Kom igen, utmana er själva nu! Ansvar är kul och utvecklande.Bobby Magikern said:Okej, finns det någon kvarvarande som känner för att bli kassör?
Dåliga erfarenheter är något man ska lära av inte fly från. Kom igen nu Z du fixar det!Zorbeltuss said:Missade mitt eget namn i listan...
Jag måste dock avböja då jag tyvärr har dålig erfarenhet av att vara kassör samt att jag för tillfället redan är det i en annan förening (på en trepersons styrelse kan man inte säga nej till en sådan sak tyvärr).
/Evert
Tror ändå jag får avböja... om jag fortfarande är med i nästa styrelse och det fortfarande är relevant då så kan jag nog tänka mig det... nu är jag ju redan kassör i en uppstartsförening, men frånochmed mitten av januari kommer jag vara fri från den posten.Persson said:Dåliga erfarenheter är något man ska lära av inte fly från. Kom igen nu Z du fixar det!
Alltså, det tycks finnas många farhågor kring förhållandet mellan förening och site, men det mesta är osakligt och för mig är det ren lyxproblematik just nu. Fokus borde ligga på att skaffa oss en så stark organisation.Dante said:Jag tycker det är <span style="font-weight: bold;">extra </span>olämpligt att någon i redaktionen blir kassör i föreningen, så jag <span style="font-weight: bold;">avböjer</span> emfatiskt.
Bearnie said:Alltså, det tycks finnas många farhågor kring förhållandet mellan förening och site, men det mesta är osakligt och för mig är det ren lyxproblematik just nu. Fokus borde ligga på att skaffa oss en så stark organisation.Dante said:Jag tycker det är <span style="font-weight: bold;">extra </span>olämpligt att någon i redaktionen blir kassör i föreningen, så jag <span style="font-weight: bold;">avböjer</span> emfatiskt.
Lustigt nog är det precis så jag brukar göra också. och det är precis så jag tänker. Just nu ligger jag i riskzonen av att ha tagit på mig för mycket redan - jag jonglerar lite väl just nu, helt enkelt.Dante said:I såna lägen brukar jag anmäla mig bara för att ingen annan gör det – och så blir jag sittande med ett ansvar jag egentligen inte vill ha/är dålig på att hantera/inte hinner med.
Vis av erfarenheten tänker jag inte göra så denna gång.
Jag förstår precis vad ni menar. Därför tänker jag erbjuda mig att vara medarbetare till vem som än blir kassör - jag ser det helt enkelt inte som speciellt betungande att administrera ett konto och upprätthålla ett Google spreadsheet med bokföring tillsammans med någon. Jag kan inte ha det yttersta ansvaret, eftersom jag inte ingår i styrelsen, men om den ansvarige vill samarbeta eller delegera de praktiska/administrativa bitarna så ställer jag upp.krank said:Lustigt nog är det <span style="font-weight: bold;">precis </span>så jag brukar göra också. och det är <span style="font-weight: bold;">precis </span>så jag tänker. Just nu ligger jag i riskzonen av att ha tagit på mig för mycket redan - jag jonglerar lite väl just nu, helt enkelt.Dante said:I såna lägen brukar jag anmäla mig <span style="font-weight: bold;">bara för att ingen annan gör det</span> – och så blir jag sittande med ett ansvar jag egentligen inte vill ha/är dålig på att hantera/inte hinner med.
Vis av erfarenheten tänker jag <span style="font-weight: bold;">inte </span>göra så denna gång.