Svarte Faraonen
Sumer is icumen in
Som det står. Föreslå, diskutera.
Hmm. Jag är öppen för att kandidera. Ska äta mig en stek och skriva på min hemtenta så ger jag ett bestämt svar senare under dagen.Vitulv said:Persson säger kloka saker, jag står bakom honom i detta.
Persson: kan du tänka dig att kandidera till ordförandeposten?
Ja, Persson vore ett bra val.Persson said:Hmm. Jag är öppen för att kandidera. Ska äta mig en stek och skriva på min hemtenta så ger jag ett bestämt svar senare under dagen.Vitulv said:Persson säger kloka saker, jag står bakom honom i detta.
Tackar nej till det uppdraget. Dels för att jag känner mig obekväm med ansvaret och dels för att jag har nog ändå för tillfället. Ekonomi och räkenskaper är dessutom en svag sida hos mig.solvebring skulle kunna vara en utmärkt kassör. Noggrann, ordentlig och företagssam.
Så där. Steken var god och hemtentan går bra. (Skriver om könsrollerna i Njals Saga)Persson said:Hmm. Jag är öppen för att kandidera. Ska äta mig en stek och skriva på min hemtenta så ger jag ett bestämt svar senare under dagen.Vitulv said:Persson säger kloka saker, jag står bakom honom i detta.
Jag lever efter devisen "varför ha pengar imorgon om jag kan bränna allt nu?" och vägrar dessutom att ta ut minneslappar vid bankomaten bara för att jag tycker det är skönare att inte ha riktigt koll.Persson said:Så där. Steken var god och hemtentan går bra. (Skriver om könsrollerna i Njals Saga)Persson said:Hmm. Jag är öppen för att kandidera. Ska äta mig en stek och skriva på min hemtenta så ger jag ett bestämt svar senare under dagen.Vitulv said:Persson säger kloka saker, jag står bakom honom i detta.
Jag lovade att återkomma under kvällen och gör självfallet det:
Jag ställer upp i valet till ordförande.
Har vi några som tror sig ha kompetensen att vara kassör? Ni behöver inte ha en examen från Handelshögskolan men tidigare erfarenheter är en fördel. Helt enkelt för att slippa inlärningskurvan av att lära sig uppdragets innebörd.
Känner någon av följande personer att de skulle kunna agera kassör:
Vitulv
Vicotnik
Gurgeh
Dante
Krank
Jag skulle i teorin kunna tänka mig att vara ordförande. I praktiken föredrar jag att ställa mig bakom Perssons kandidatur.Andra namn på min lista är Vicotnik och Gurgeh. Jag skulle vilja höra vad de har att säga också.
Så du säger nej? ;-)krank said:Ingen tid. Sorry.
Jag vill egentligen, men det är helt wenkelt för mycket att hålla reda på just nu. Måste lära mig säga nej, och jag börjar här och nu =)
Jag säger nej.Persson said:Så du säger nej? ;-)
(kom igen nu säg JA!)
(svarta siffor/röda siffror - blåa siffor är så 1995)Bearnie said:Alltså, att vara en kassör för en mindre förening är definitivt inte raketforskning. Det handlar i grunden om att föra in inkomster i en stapel med blåa siffror och utgifter i en stapel med röda siffror - något som en enklast gör i en excelmall. Uppdraget utöver det är att se till att den totala summan inte hamnar på minus och att kunna redogöra för föreningens ekonomi på styrelse- och medlemsmöten. Sedan administrerar en ett bankkonto, vilket inte är mer avancerat än att betala sina räkningar.
För större utgifter krävs styrelse- eller medlemsbeslut, och det ska "alltid" finnas kvitton och syftesförklaring för varje utgift (undantaget vore typ att ha köpt ett par frimärken för att kunna skicka ett protokoll för underskrift - det uppenbaras ju på forumet om något sådant skulle behövas).
Så nu försöker vi igen. Jag föreslår:
Vicotnik
Pilzeman
Dante
Arfert
Zorbeltuss
Ha! Du hänger ju inte med i svängarna, märker jag. Blått är på väg tillbaka. Våren -11 kommer det vara lika inne som Reebok var -97!Persson said:(svarta siffor/röda siffror - blåa siffor är så 1995)
Klockren liknelse.Vet man att sätta upp rutiner och att vara sjävgående så är man rätt person för jobbet. Är ni den på spelmötet som gärna sorterar tärningar och dylikt så är ni perfekt.