Nekromanti 11 december: The King In Stockholm

Nightowl

Champion
Den 11-13 december är jag i Stockholm och slösar bort skattebetalarnas pengar på en kurs. Just på kvällen den 11 har jag inget direkt inbokat och kan tänka mig att ta en kaffe med mandelkubb eller en bira med någon lattjo stare. Tyvärr är jag lite bunden av tider; jag vill komma i säng innan tolv, och är inte loss förrän vad åttasnåret (jag flyger ned från Nifelheim samma dag). I värsta fall (värsta, för då kan jag inte käka gratis med ett par kollegor) kan jag tänka mig en middag också.

Grejen är att jag inte kan avlägsna mig så många tunnebanestationer från Freys Hotell på Bryggargatan, tämligen nära Centralen. Men är det någon som vet något hak i närheten är jag Er Man. Jag bjuder!

Erik

Organ

Out of time, out of mind
Om du bor Freys så behöver du inte gå långt för att få lite schysst käk. Faktum är att du inte ens behöver lämna hotellet eftersom att de delar lokal med den utmärkta restaurangen Belgobaren som, trots namnet, är ett hak med Belgisk inriktning. :gremtongue: Förutom ett REJÄLT sortiment Belgisk öl (mig veterligen stans största efter Akkurat) så har de även rent sagolikt goda traditionella musslor (du vet, i gryta och serverade med pommes frites med majonäs). Om det Belgiska köket är något som tilltalar herrn så finns ingen anledning att leta runt efter ett annat ställe att käka på. Om inte så har de även annat på menyn. En annan fördel är att du inte ens behöver ta på dig ytterjackan när du går ut samt att du har rent löjligt nära hem sedan. :gremgrin:

Fan vad sugen jag blev på musslor av att skriva detta.

/Anders

Nightowl

Champion
Been there, done that, bought the hauberk...

Om ingen av er idioter* dyker upp äter jag snällt gratis brakmiddag på kommunens bekostnad tillsammans med mina kollegor - på, guess what, Belgobaren.

Erik
*Sagt på ett enormt kärleksfullt sätt, förstås. Jag insåg när jag tittade på min post att jag lät hemsk!

Feliath

Swashbuckler
Javafan, något ska vi väl kunna hitta på

Fast jag är ju fattig student och etcetera, så vad ligger Belgobarens priser på? Är det för högt kan vi ju ta en fika eller något. Jag försöker haka på, i alla fall.

/Feliath — Inte på alkoholventyrer dock

Storuggla

Champion
NEG!

Njet kan. Jag ska jobba den kvällen. Dock skulle jag väl rekommendera folk att inte möta NIghtowl på Belgobaren, eftersom hans medarbetare kommer finnas där och sålunda se vilka nördar han polar med. Och sen kommer de kasta träskor på honom under lunchen.

Storuggla, bulldegsmonstret urban

Organ

Out of time, out of mind
Re: NEG!

....eftersom hans medarbetare kommer finnas där och sålunda se vilka nördar han polar med. Och sen kommer de kasta träskor på honom under lunchen.
Träskor!?!?!?! Jag trodde alla bibliotekarier hade birkenstocktofflor? :gremshocked:

/Anders

Storuggla

Champion
Re: NEG!

"Träskor!?!?!?! Jag trodde alla bibliotekarier hade birkenstocktofflor?"

Inte i Överjävlakukentorneträskarvidsjaur inte. Där måste de ha träskor, annars får de ju snö på tårna.

Storuggla, tänker på de små

Nightowl

Champion
Re: Javafan, något ska vi väl kunna hitta på

Vi kan ju gå därifrån och gå någon annanstans. Fördelen med Belgo är att jag kan krubba där gratis. Jag kan ta en imperialistburgare eller något annars.

Erik