Nekromanti ?

Mattias

Veteran
SR = Spell Resistance
DR = Damage Reduktion

/images/icons/clever.gif

Fast jag kan ha fel. Har inte boka framför mig.

- Mattias

Nightal

Veteran
Tror bestämt att du har rätt

SR (spellrecistanse) För att penetrera den ska man slå SR detta räknar man ut så här ex SR 15 för att slå detta behövs en level 5 magiker (10 i bas + Caster level) altenativ till denna regel är 1d20 + Caster level. detta är mycket roligare tycker jag.....

Vendui'

DonTomaso

Veteran
Tack för hjälpen..kunde inte tänka klart:)
BTW trodde d20+caster level va det "rätta" sättet med SR.Egentligen tycker jag att spell-leveln borde ha lite med det att göra också.En 9:e level spel borde ju va svårare att motstå än en 1:a levels.Fast iofs så är den ju svårare att kasta också så NM...

Staffan

Myrmidon
Nix, SR slår man alltid för. Du förväxlar det nog med save DC, som är lika med 10+AbilityModifikation+SpellLevel med en frivillig regel i DMG som ersätter 10 med 1d20. För psionics är det tvärtom, då är d20 standard och 10 den frivilliga regeln.

DonTomaso

Veteran
alltså, jag vet att det inte är så enligt reglerna, jag hade bara en liten fundering om att det borde realistiskt sett kunna påverka. En mening senare hade jag tänkt om=)

Staffan

Myrmidon
Nu var det iofs Nightals inlägg jag svarade på, så det rörde sig mest om huruvida man slog d20 eller använde konstanten 10 för det hela...