Re: [11MO02] §4.3 Riktlinjer för ekonomiskt stöd
Visst kan jag det! Tack för ordet, Persson.
Här följer alla de typer av ekonomiskt stöd i form av bidrag som en Sverokföreningen kan söka, och om kraven uppfylls, därmed erhålla.
Föreningsbidrag
x Ungdomsbidrag - Kan vi inte söka. Vi uppfyller inte kraven med mist 60% medlemmar i åldrarna 6-25 år.
x Träffbidragen - Kan vi inte söka. Budgeten för deta bidrag är slut för 2011.
x Lokalbidrag - Kan vi inte söka. Eftersom vi inte har någon spellokal eller motsvarande område.
x Distriktsbidrag - Kan vi inte söka eftersom det inte tycks finna några sådana för föreningar i Östergötlands län. Ja, eftersom föreningen är skriven med sitt huvudsäte i Linköping antar jag att det är så vi bör utgå?
x Kommunbidrag - Kan vi inte söka eftersom de som för närvarande finns motsvarar saker som lokaler och lägeraktiviteter.
Förslagsplanenen är den att vi lägger en planering för bidragssökning till 2012. Vilket vill säga att vi nu i år gör en grov planering om hur vi önskar ordna de ekonomiska stöden för 2012 (eftersom vi inte kan söka dem nu). Till exempel bör vi diskutera att söka Träffbidrag som i vårat fall är det mest lämpliga bidraget. I denna planering kan vi också se om det är i vårt intresse att arbeta för värvning av yngre medlemmar för att senare kunna söka Ungdomsbidrag i samband med extra verkande för yngre medlemmar.
Utöver det har det varit på tal att låta de medlemmar som vill skicka in frivilliga summor med sponsorpengar. Frågan är i så fall hur vi ska sköta detta och om vi ska välja något särskilt sätt att disponera de pengarna - dvs om sponsorpengar ska få vissa enskilda ändamål?
Rent praktiskt är den sista frågan inte svårare än så än att vi delar ut Föreningens kontonummer på Föreningsforumet. Eller om man möjligen kan sätta upp någon Paypal-knapp för det. Jag vet inte det senare för säkert, eftersom ajg inte känner till reglerna för företagskonton hos Paypal.
Nå, ordet är fritt för diskussion om ovanstående och allt som nu är i relation till det.