Bunny said:
Redaktionen för Rollspel.nu är ett ideellt arbetslag som sitter på mandat från Gardener. Jag tycker det är märkligt att vi som ingår i detta ska känna oss ifrågasatta av individer som representerar en förening som söker ett långsiktigt samarbete med just Rollspel.nu. Vems mål har ni då för ögonen? Inte föreningens, hoppas jag innerligt. Jag tycker också det är mycket märkligt att se styrelsemedlemmar stå för ett oacceptabelt beteende på Rollspel.nus diskussionsforum och hamna i gräl med andra användare. Därför kan jag som medlem och styrelseledamot säga att jag hädanefter förväntar mig ett annorlunda beteende från dig och från Vitulv, för hans namn förtjänar verkligen att omnämnas i det här sammanhanget.
Oj, här skiljer sig vår uppfattning åt
rejält. Om jag har uppfattat dig rätt så anser du att jag som styrelsemedlem ska avstå från att kritisera driften av forumet? Jag förstår att det vore bekvämt, men det kommer inte att hända,
tvärtom ser jag det som min förbannade skyldighet att agera. Mitt intresse, både som medlem på forumet och som styrelsemedlem i föreningen, är att rollspel.nu skall vara ett så bra och välskött forum som möjligt. Det innebär att ibland rikta kritik mot redaktionen om man uppfattar att den agerat på ett felaktigt vis.
Vad gäller
"oacceptabelt beteende" från min sida så håller jag med dig i sak, men å andra sidan anser jag att jag blivit felaktigt modererad vid ett antal tillfällen, och jag har mer eller mindre fått bekräftat att (delar av) redaktionen dels bedömer mig annorlunda än andra användare, och att minst en redaktionsmedlem öppet vädrar sin önskan om att jag ska plockas bort från forumet - permanent. Det får mig att misstänka en viss vilja att klassa ungefär allt jag säger som oacceptabelt.
Min summerade uppfattning är således att:
1. Som styrelseledamot bör man inte beläggas med munkavel vad gäller frågor som gäller forumets drift och,
2. ja, jag ska följa forumets regler precis som alla andra, men det får fan vara slut med specialregler och personliga agendor mot mig som person (dessutom var det väl minst en redaktör som åkte på en tillsägelse den gångna veckan? Se över era egna led innan du börjar peka finger i styrelseforumet)