Nekromanti Fummel

Vindhand

Myrmidon
Senaste mötet drabbades gruppens butigaste krigare av följande missöde:
Han har just besegrat en vakt i närstrid när gruppen får syn på nya vakter som kommer från ett annat håll. Gruppens jägare börjar beskjuta dem med pilar. Loke (som krigaren heter) tar fram sitt lätta armborst för att hjälpa till. Det vill sig dock inte bättre än att hans hjälms kindskydd hakar i bågsträngen. Skäktan flyger upp i himlen och hjälmen spinner runt ett halvt varv på huvudet (vilket gör det aningens svårt att se).
Det hela blir ju inte bättre av att fiendesoldaterna strax därpå kastar sina spjut mot gruppen. Alla kastar sig undan utom två personer: stackars Loke som står och rycker i sin hjälm och en häxa (slp) som är koncentrerad på att väva en besvärjelse.
Så, gruppen som kom hit för att rädda den där häxan får kort in i striden se hur hon faller till marken genomborrad av ett spjut och stekt av sin tappade besvärjelse... tätt följt av deras starkaste krigare...

Det gick bra till slut men det var ganska stressat där ett tag. /images/icons/devil.gif

Berätta om era hemska missar!

Rickard

Urverk speldesign
Gängets idiot, komiskt nog en vältränad barbar, skulle hjälpa till i en strid och skjuta en pil med sin pilbåge.. Han råkar dock sätta den i shamanen som jag spelar och dödar honom.. Sur som jag är säger jag...
"Jag tar över...", tittar på spelaren med barbarkaraktären och pekar på honom "...honom"..

Eftersom jag visste att han hade 5-6 i Psyke mot mina 16 så var det en lätt match.. Särskilt när jag fick perfekt på mitt slag och barbaren fumlade på sitt motståndsslag.. Rätt nöjd var jag med den nya kroppen, men undrade lite vad min fru skulle säga..

~Dock hann [color:448800]Han</font color=448800>s karaktär dö innan han hann träffa sin fru

Vindhand

Myrmidon
heh :)

Rätt nöjd var jag med den nya kroppen, men undrade lite vad min fru skulle säga..

Spiritual Possession- the easy road to fitness

Johan K

Gammal & dryg
Dumhet...

vet inte om man kan räkna det till misstag eller ren & skär dummhet..
Hursomhellst.. Tror att det var i Den Nidlänska reningen elelr nått sånt. Där så skulle man få ett medelande av en hackspet som skulle hammra in ett medelande i en värdshusdörr. Min dvärg dvärg satt i godan ro & drack öl...:) Han blev VÄLDANS störd av hackspetten & gick helt enkelt ut 6 klappade till den med sin yxa, för att sedan i godan ro gå in & fortsätta med ölen..

Rickard

Urverk speldesign
Perfekt slag

Här är en anekdot där jag fumlade till det genom att få ett perfekt slag.. Kommmer inte exakt ihåg händelsen men jag har för mig att vi skulle få tag på en köpman.. Min shaman (gamla kroppen) var i köpmannens sovrum och såg köpmannen och hans fru ligga i sängen och sova.. För att undvika bök, skrik och dylikt så fiskade jag fram min klubba och tänkte ändra köpmannens sömn till medvetslöshet.. Jag slår till honom i skallen och min SL i Eon slår ett slag mot färdigheten.. Perfekt.. Jag försökte ge förslaget att jag då borde lyckas perfekt med vad jag försökte göra, alltså sänka köpmannen i medvetslöshet men näe då.. SL var tvungen att slå tärningar för skada.. Det blev massor av extraskador varav en resulterar i krossad skalle. Blodet skvätter, frugan vaknar upp, skriker, stadsvakt tillkallas, jag blir dömd, brännmärkt och utkastad ur landet (ungefär så snabbt berättat)..

Själv kände jag mig mer som om någon hade stoppat mig i en säck, knytit till och kastat mig utanför landsgränsen med med en lapp på säcken märkt "Brottsling"..

~Fick nästan jetlag av det hela för det hela gick alldeles för fort för [color:448800]Han</font color=448800>

Storuggla

Champion
Fummel [anekdot]

Okej. De modiga utredarna har råkat i gurgel i staden Salem i New England. Den kubanske boxaren boxas med en stor, skallig, zombieliknande typ. Arkeologen från New Jersey vill ge understödande eld och avlossar sin pickadoll. Fummel. Boxaren slår tur. Misslyckas. Tar tolv i skada i huvedet. Stendöd.
Nåväl, striden går uselt, storskurken flyr ut genom dörren där en norsk författare och doktor från Boston står redo för att stoppa alla som flyr. En kort eldskur från en tommygun senare ligger författaren och blöder.
"Jag gör första hjälpen!"
"Okej."
"*rullrull* 14! Jag lyckas! Yes!"
"Fint. Norrbaggen kommer inte att dö, men han har lite ont."
"Hm... jag ger honom en spruta morfin mot smärtan!"
"Eh... okej. Slå medicin."
"*rullrull* ... dubbelnolla. Aj då. Fummel."
"Eh.... Robin, slå tur."
*Norrbaggens spelare slår för tur och...*
"FUMMEL!"
"Mats?"
"Ja?"
"Du ger din patient tillräckligt med morfin för att döda en häst."
"...förlåt?"

Ja... två döda i en och samma strid. Båda i "friendly Fire"... ^_^;;

Storuggla, kamratdräpare

Legioth

Swordsman
Simon den hårde...

...var den första rollpersonen jag gjorde i min rollspelskarriär. Det var en stenhår barabar som litade på brutalt stora svärd. Något annat som han litade på var sin mithrilringbrynja.

En mörk natt blev byn där Simon och hans vänner övernattade överfallen av en orchhord. Att ta på sig rustning tar länge, så Simon rusade ut i bara underkläderna för att rädda byn från ondskans makter.
Efter att ha kämpat tappert en stund börjar Simon mer och mer likan en igelkott. Slutligen är gör allvarliga för att Simon skall orka kämpa mera. Medvetslös faller han ner på marken, och jag går till rumnmet bredvid.

Jag sitter länge och väntar, plötsligt hörs ett unisont "NEEEJ" från spelrummet, följt av ytterligare ett "NEEEJ", och några sadistiska skratt. En minut senare kommer en spelare in i rummet och säger något i stil med: "Sorry, men ja fumla nästan live av Simon, men satt hjältepoäng på att rädd honom sen". Jag går in, och blir informerad om att Simon överlever om jag slår under 4 med 1T20.
Vad jag slog får ni gissa själva, men jag hade spelat 1 år IRL och 3 år i spelet med Simon, bara för att få honom dödad av kompisens "fusktärning", som ger 1 och 20 oftare än andra resultat.

Ett annat fummel som också skedde med samma "fusktärning" var då en magiker skulle sätta besvärjelsen Dränka på en motståndare. Fummel!!! Spelledaren slår på fummeltabellen, tittar i regelboken, ser på spelaren, ler och läser ur tabellen: Om besvärjelsen lades på en fiende läggs den istället på magikern.
Det bör tilläggas att besvärjelsen drunkna leder till en säker död om den inte stoppas med kraftig magi. R.I.P.

Lambi

Swordsman
Finns inget bättre fummelresultat än det gamla "Du snubblar på en osynlig sköldpadda..."
I vanliga fall svarar man "ajdå" eller "rack i skogen" när SL säger att man fumlar, men om man ramlar på en osynlig sköldpadda... då säger man bara "aha..." och funderar om det egentligen var dåligt...

Och för att dementera rykten: JA, man kan snubbla på osynliga sköldpaddor i strid under vatten! *fnys* =)

Svarte Faraonen

ром и смерть
I Western hade vi en gång skjutit en skurk i benet, och vi planerade att ta honom levande. Gruppens läkare konstaterar glatt "vi får nog amputera". Sagt och gjort, fram med bensågen. Tärningar rullar och kommer fram på "1". Fummel. Bensågen hoppar och konstrar, och vår kriminelle vän vrålar och skriker. Läkarutlåtandet blir "vi får nog ta av en lite större bit...". Arbetet börjar om högre upp. Givetvis fumlar han igen...

nomardiculdacar

Warrior
Neotech-Fummel (ganska lång)

Här är två pinsamma situationer som jag var inblandad i på ett eller ett annat sätt:1: När vi spelade Mangala blev det biljakt. SL dömer som normalsvårt.Jag: Piece of Cake! (OB3T6 mot min köra bil 14). Tärningarna rullade, stannade på sex, sex och sex. Slutresultatet blev 32. Det skojiga är, att om man konsulterar regelboken så står det att för varje steg över färdighetsnivån så kommer man 10 grader ur kurs, vilket skulle betyda att vi började backa rakt bakåt, mitt på en motorväg!/images/icons/grin.gif änglavakt...Slutsats: Det är ett misstag att vara övermodig...2: En del har hört den här förut:Min Japan sparkade till en liten skandinav i familjelyckan, och skandinaven blev förstås lite sur, ville skjuta med två Desert Eagle. Blev väl OB6T6 på ena skottet och OB7T6 på andra:)Hursomhelst missade första skottet (till min stora lättnad, .50AE Hypendo gör ont!), och det andra blev fummel (konstigt va?/images/icons/smile.gif). Efter konsultering av Fummeltabellen såg vi att han ramlade och slog sig halvt ihjäl... Snarare helt ihjäl, för den mängden Trauma som han fick räcte precis för ett dödslag på OB1T6, som givetvis misslyckades...Slutsats: Det är ett misstag att vara övermodig...Sammanfattningsvis kan vi dra slutsatsen att det är ett misstag att vara övermodig.