Björn han före mig med svaret. Det är en grej varje år där folk försöker skiva 50k ord på en roman på en månad.Skarpskytten;n334289 said:Vilken grej är det?
Inte för att jag orkar, jag skriver 4500 tecken om dagen på min arbetstid. Och skriver på min roman en kvart varje morgon. Och skriver på min kampanj en kvart varje kväll. Och skriver på det här forumet ibland. Och skriver inte på något av alla mina rollspel. Om det fanns mer tid kunde jag skriva mer, kanske.
Alltså 1667 ord om dagen är ett ganska häftigt tempo. Fixar du/ni det?God45;n334292 said:Det är en grej varje år där folk försöker skiva 50k ord på en roman på en månad.
Jag kan hålla den takten och har gjort det förr... Frågan är om jag orkar göra det i en hel månad.Skarpskytten;n334294 said:Alltså 1667 ord om dagen är ett ganska häftigt tempo. Fixar du/ni det?
I vilket fall, jag skriver min bok efter "snowflake"-metoden och får inte skriva ett ord brödtext innan snöflinga 1-9 är klara. Just nu är jag nästan klar med 8:an och har kommit en bit på 9:an, så jag kanska kan hoppa in nästa år eller så - då ska jag börja skriva text.
Det betyder bara att du får vänta med att radera tills månaden är över. Skriv 50k ord, och det som du normalt skulle radera markerar du bara. Efter månadens slut kan du radera 40k av dem. Det gör inget. Det kallas redigeringMatolo;n334356 said:Mitt problem är att texten tillväxer linjärt men raderas exponentiellt.
Håller med! Sätter man igång och redigerar under NaNoWriMo kommer man garanterat inte att hinna. Möjligen om man går tillbaka till ett tidigare kapitel och fyller på med text, men inte om man raderar.Björn Wärmedal;n334371 said:Det betyder bara att du får vänta med att radera tills månaden är över. Skriv 50k ord, och det som du normalt skulle radera markerar du bara. Efter månadens slut kan du radera 40k av dem. Det gör inget. Det kallas redigering