Troberg
Sinister eater
Efter att ha diskuterat lite med andra spelare så kom vi fram till att det tycks vara en skillnad idag jämfört med hur man spelade när vi började för 20 år sen.
Många idag tycks spela ett eller två spel och hålla sig till dem, medan vi som är mer erfarna (låter bättre än äldre) ofta har spelat allt mellan himmel och jord. Detta kan inte bara förklaras med att vi haft längre tid på oss, jag (och därmed min bekantskapskrets) hade nog testat 20 olika spel under mina första år som rollspelare.
Ibland kan det vara svårt att svara på inlägg på ett bra sätt när man inte vet vad "genomsnittsspelaren" har för erfarenhet.
Mitt förslag till poll är därför: 'Hur många olika rollspel har du spelat?'
Någon moderator som känner sig sugen på att lägga upp en poll?
Många idag tycks spela ett eller två spel och hålla sig till dem, medan vi som är mer erfarna (låter bättre än äldre) ofta har spelat allt mellan himmel och jord. Detta kan inte bara förklaras med att vi haft längre tid på oss, jag (och därmed min bekantskapskrets) hade nog testat 20 olika spel under mina första år som rollspelare.
Ibland kan det vara svårt att svara på inlägg på ett bra sätt när man inte vet vad "genomsnittsspelaren" har för erfarenhet.
Mitt förslag till poll är därför: 'Hur många olika rollspel har du spelat?'
Någon moderator som känner sig sugen på att lägga upp en poll?